Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 5. september 2011

Her er de så.... de nye små planter

Vi fik rigtigt mange dejlige sager med hjem fra høstmarkedet i Geografisk Have i går.

Nogle var forudbestilt, andre fandt helt af sig selv hen til vores bil, og fik en dejlig velkomst her i haven i formiddags...



Her er det duehoved, som faktisk er en klump af en eksisterende plante i haven, så ingen ny ting. Den vil bare pynte sammen med de nye tilflyttere.


Liatris Spicata, Pragtskær:

Lilla brudeslør "Flamingo" - er den ikke bare fin?

Solhat "Summer Cocktail":

Endvidere købte vi et par mørke stjerneskærm, kattehale "Blush", lilla floks "Blue Paradise" og flere solhatte "Pink Double Delight" og "Rasperry Truffle", dobbelt violfrøstjerne "Hewitt's Double" samt også en ridderspore "Magic Fountains".

Nu er det hele plantet og endvidere er sat tulipanløg, så der er lidt til foråret også. Der mangler selvfølgelig nogle planter, som vil blomstre i maj/juni, men det må komme senere.

På det øverste billede kan I måske ane to pinde, som markerer pladsen hvor et kommende rosenpar skal stå: Geoff Hamilton & Scepter D'Isle. Jeg er sikker på at de vil falde smukt ind i helheden.

Nu vil jeg frem til forårsmarkedet lægge mine små sparepenge i en lille sparegris, så jeg kan komme ned og solde igen til foråret !

7 kommentarer:

  1. Nej, hvor ser det bare pænt ud. Planterne ser sunde og kraftige ud. Selvom de ikke er groet til endnu, synes jeg virkelig beddet er flot allerede! Jeg er især vild med det fine brudeslør!

    SvarSlet
  2. Tillykke med alle dine fine nye planter, det skal nok blive godt :-)

    SvarSlet
  3. Fine planter du har købt. God idé med sparegrisen, så du kan købe mere til foråret.
    Jeg har ikke fået sat tulipanløg endnu, det er for vådt, desværre.

    SvarSlet
  4. Det bliver spændende med dit bed - glæder mig til at følge det :-)

    SvarSlet
  5. Det var dejlige planter du har købt. Det skal nok blive godt. Har selv købt lidt løg men ikke lagt dem endnu. Det bliver spændende at se bedet igen næste år.

    SvarSlet
  6. Det er dejlige planter du har købt, og jeg tror også at du får et rigtigt flot bed til næste år.
    Hvor kan vi glæde os allesammen rundt omkring til at se hinandens 'nye' bede på bloggene til næste år. Det er simpelthen så hyggeligt synes jeg :-)
    Jeg er også vild med din brudeslør. Den må på listen :-)

    SvarSlet
  7. Rigtig flotte billeder! Så kan man jo kun glæde sig til at bliver forår og sommer igen :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.