Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 7. december 2013

December... allerede...

Underligt med tiden...  Jeg forstår slet ikke, at det er december, men det er sikkert fordi november er taget ud af min tidsverden og tilbage igen efter vores fantastiske tur til Australien er vi mentalt ikke nået til december endnu.

MEN, jeg havde for lang tid siden bestemt at jeg skulle lave en "julekasse" som den Lene præsenterede på HAVEFOLKET sidste år i december. Jeg var så imponeret af hendes kreativitet med at lave den smukke julekasse og nu har vi sørme selv været i gang.

Ved fælles hjælp fik vi pynten placeret i en fin trækasse, som Malcolm selv snedkererede i sommer.

Nu står den og byder velkommen i baggangen:





Hvis du selv vil lave en julekasse, kan du hente opskriften her.


26 kommentarer:

  1. Den er meget flot og kreativ...:-)
    Velkommen tilbage fra Down Under...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Rigtig velkommen hjem til jer begge.Har nydt alle jeres dejlige billeder fra jeres drømmerejse.Og sikke en start på bloggen igen.Den kasse er bare så flot......kan godt huske Lenes fra sidste år.Og den pynter fint i mellemgangen hos jer.
    Jeg har lige været fire dage til julemarkrd i Berlin med vennerne........dejligt at vi nåede hjem før
    Bodil gik amok.God weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Jette - vi ved at du har fulgt godt med og har nydt dine kommentarer. Jeg er selv godt tilfreds med kassen og den dufter skønt. Din tur til Berlin var da vist en stor succes :)

      Slet
  3. Den er godt nok spændende og flot- maksimal julehygge på en lidt anderledes måde.
    Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. ... lige netop, det faldt jeg også for hos Havefolket sidste år.

      Slet
  4. Kære Ulla og Malcolm.

    Hjertelig velkommen hjem til December-Danmark. Har nydt at følge med I jeres store rejse-eventyr i Australien. Det varer nok et stykke tid, inden sjælen også lander hjemme i Jylland:o) Sikke en masse indtryk og oplevelser, I skal have bearbejdet, analyseret og arkiveret inden I helt lander.

    Hvor er det en flot julekasse, I byder jeres gæster velkommen med.

    Influenzabacille-befængte knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Tante - også for dine sprudlende kommentarer på vores rejseblog - vi aner at du har været med i kulissen :) Det har været en rejse for livet, og vi er SÅ glade (og parate til at spare op til endnu en rejse...). Jeg sidder netop og flytter rundt på alle billeder fra pc til pc og skal have lavet en masse spændende ting med dem.

      Ja, julestemningen kommer listende - der er også mægtig stor inspiration at finde i blogland, utroligt kreative bloggere alle steder.

      God bedring, søde :)

      Slet
  5. Sikke fin jule-kasse... god ide dér.
    Jeg stemmer i koret og siger velkommen hjem... håber turen var skøøøøn.
    Sikke en masse oplevelser I bestemt har fået jer..... Sådanne minder kan man leve på længe..
    Julehilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Turen var fantastisk :) Ja, der er megen inspiration at hente på Havefolket.

      Slet
  6. Ja velkommen hjem, det er en flot kasse, I har fået lavet, den pynter gevaldigt i baggangen, er jeg sikker på.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, den er jeg meget tilfreds med. TAK

      Slet
  7. Velkommen hjem. Hvor er den skøn!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  8. Hold da op, hvor er kassen skøn. Tak for linket på siden - sådan en må jeg vist også hellere få :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er i hvert fald speciel, og virkelig sjov at lave. God fornøjelse.

      Slet
  9. Hej Ulla,
    Hvor er jeres julekasse blevet fin - og den var sjov at lave - ikke
    Også velkommen hjem fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, Lene - den var rigtig sjov at lave, og jeg havde printet din opskrift ud, så jeg kunne få købt nogle af de samme ting. Den høster ros fra vores gæster !

      Slet
  10. Sjov juleidé og juledufte er bare så skønne.
    Velkommen hjem fra Down under. Jeg har familie dér, men aldrig været der selv.
    Håber I har haft en dejlig tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og du kan tro, at den dufter - jeg er bare godt tilfreds med resultatet.
      Tak - vi har haft en fantastisk tur - det er et skønt land at rejse i og australierne er meget gæstfrie :)

      Slet
  11. Hej Ulla. Velkommen hjem. I du godeste, hvor er den kasse flot og jeg kan godt forestille mig hvor fantastisk der dufter. Det er virkelig utroligt flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte - den var sjov at lave efter Lenes anvisninger.

      Slet
  12. Så skøn en velkomst Ulla.....og super god ide :0) Har lige været inde og se lidt rejse billeder......det ser ud til at have været en fantastisk tur ....jeg er helt grøn af misundelse. De blå-blomstrede træer du har flere billeder af er bare helt fantastiske.

    dejlig december til jer begge
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kassen pynter perfekt og jeg er helt stolt af resultatet efter Lenes opskrift.
      Rejsen var fantastisk - jeg "rejser" stadig rundt hver nat endnu... Tak, søde :)

      Slet
  13. Velkommen tilbage jeg kan godt forstå at det tager tid at "lande".
    Jeres julekasse er blevet rigtig flot, det er en skøn velkomst at få når man kommer ind ad døren:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det:) Den var i hvert fald sjov at lave.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.