Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 9. februar 2013

Rosa blomster med X-faktor

Så er der igen X-faktor for blomster, lanceret af Anne fra bloggen Moseplassen i Norge.


Mit bidrag er valmuen Claus Dalby og selvom farven måske er lidt mørkere end rosa, så er jeg nødt til at have denne fantastiske blomst med i denne kategori.

Vi havde den første gang i haven sidste år, jeg havde fået frø af Mester selv og var spændt på om jeg kunne lykkes med dem i min have.

Det var helt fantastisk at se hvor mange valmuer der kom. De stod iblandt sartere rosa-farvede roser og blandt stauder som Astrantia, kattehale og solhatte.

Jeg har selvfølgelig taget frø til i år igen og også drysset med rund hånd i bedet for at lade de små planter komme af sig selv igen.

Claus Dalby valmuen har en skøn farve og står i mange dage afhængig af vejret. Bagefter kan man nyde den dekorative frøstand.





 
Klik her for at se alle de andre Rosa-X-faktor blomster og for selv at deltage.
 
 







23 kommentarer:

  1. Et rigtig godt valg, det er en SKØN valmue... :o)

    SvarSlet
  2. Uwielbiam maki, a Twoje mają piękny kolor. Pozdrawiam.
    Jeg elsker valmuer, og din har en smuk farve. Med venlig.

    SvarSlet
  3. Ja, jeg skjønner godt at du valgte den! Den er bare fantastisk flott :-)

    SvarSlet
  4. Den er meget smuk. Godt valg :-)

    SvarSlet
  5. Den valmue er uovertruffen og sikke et flor du fik frembragt.Jeg forsøgte mig også for et par år siden,men uden held.Der kom ikke en eneste,-øv!!!
    Hilsen
    Lise

    SvarSlet
  6. Ja og gro det vil den. Held og lykke i konkurrencen :)

    SvarSlet
  7. Den valmuen er bare helt nydelig! Jeg har kjøpt frø til en som ligner, og den skal jeg nok så i år. Jeg burde nok ha gjort som deg, å strø de ut om høsten, men jeg er altfor flink til å luke, så jeg hadde nok luket de bort :)
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlet
  8. Så nydelig den er! Et bra valg! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  9. Den var bare himmelsk vakker. Jeg elsker valmuer!! De er så delikate og dekorative. Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  10. Den er virkelig fantastisk den Claus Dalby valmue og et godt valg til konkurrencen;o)

    SvarSlet
  11. Hej Ulla. Okey det var et rigtig godt valg. Jeg har også den i haven og har også fået frø af manden himself. I år bliver 3.sæson som vi har den i haven.

    SvarSlet
  12. Vakker kandidat du viser. Valmuer er helt nydelig :)

    SvarSlet
  13. Valmuer er en av mine favoritter i hagen. Dette var en nydelig nyanse av rosa!

    SvarSlet
  14. Sommer sommer! Masse lykke til med din skjønne valmue :)

    SvarSlet
  15. En Riktig nydelig valmue det der! Jeg må få sådd valmuer i år,,, det forsømmer jeg hver eneste vår, men i år!!

    Koselig at du er med på konkurranse i år også :)

    SvarSlet
  16. Denne valmue har jeg set på Claus Dalby´s blog, det er simpelthen den smukkeste farve jeg har set! Held og Lykke med den smukke kandidat :)

    SvarSlet
  17. Hej Ulla.Helt utrolig smuk valmue du viser.Det er et godt bud fra dig.knus Jette

    SvarSlet
  18. Hej Ulla.
    Det er en rigtig smuk valmue. Jeg fik frø af den fra Marianne fra Den Helbredende Have i efteråret, og jeg er spændt på at se hvordan den kommer her i min have. Dens lette ynde, som jo er så kendetegnende for valmuer, er slet ikke til at stå for.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  19. En fantastisk färg på dalbys vallmo. Lycka till i tävlingen!

    Kram

    SvarSlet
  20. Skøn skøn deltager....og ih hvor billederne får mig til at længes efter juni måneds valmueflor.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  21. TUSIND TAK for alle jeres søde kommentarer :)

    SvarSlet
  22. Gratulerer med finalekandidatene! Flotte:) Hell og lykke!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.