Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 25. juli 2017

Hosta


Efter besøget i Enemærkets Hostahave på vor første feriedag fik jeg lige lyst til at tage en hosta-runde i vores have.

Vi har de senere år fået flere og flere hosta, og vi er slet ikke færdige med at samle på disse skønne planter.

Her er et udvalg:





Blue Mouse Ears






Vi købte også et par stykker i Enemærkets hostahave, de skal plantes omme i forreste del af haven når vi er klar til at lave om der.

Vi har nemlig planer...


6 kommentarer:

  1. Ja hostaer kan man ikke undvære. Ella som jeg havde besøg af var meget betaget af den du viser først. Den hedder Whirlwind. I er ikke plaget af snegle, ser det ud til.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for navnet - jeg er ikke så god til at huske/notere hostanavne.
      Vi har lidt snegle, men jeg ved hvor de gemmer sig, så jeg går en daglig runde. De har heldigvis ikke nået at gøre særlig skade på hverken hosta eller Dahlia.
      knus

      Slet
  2. Hei. Nydelig med hosta. flotte på skyggefulle steder, og også som bunndekkere. Fortsatt god uke til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar :) Ja, de er ikke til at undvære, og jeg bliver mere og mere glad for dem.

      Slet
  3. Hej Ulla.Flotte billeder af alle jeres hosta.Er jo selv meget glad for den plante.Og tror jeg har 9-10 forskellige.Og har i alt omkring 44-45 stk.
    Synes de passer ind næsten alle steder i haven.
    Den lille fine Blue Mouse Ears er jeg bare vild med.
    Rigtig god dag og god tur til Linda i morgen Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt nok mange. Du må se om du kan få et par stykker på din altan i den nye lejlighed.
      Blue Mouse Ears fylder da ikke ret meget.
      Tak for det - troede jeg havde en lille hemmelighed :)
      Knus

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.