Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 10. juli 2017

Overdådigt og frodigt - såmænd i egen have...


Vi har været ude at føjte.

Vi har besøgt fantastisk smukke haver de sidste to dage på vores lille "getaway" her i begyndelsen af vores sommerferie.

For modsat sædvane skal vi slet ikke ud at rejse. Vi skal nyde egen have og krydrer det med småture ud i landet og en sådan har vi så lige været på.

Men for at begynde bagfra, så får I en fortælling om hvordan vores have ser ud i dag, den 10. juli - jeg er godt tilfreds med haven lige nu, men der er masser at lave derude, så jeg vil hygge mig med det i nogle af feriedagene.

"Fortælling" er nu nok overdrevet - det er mere en "billedbog":


Vi har en del Dahlia i blomst, denne mørkløvede står foran et bed med cyklamenfarvede haveklinte, det er jeg ret vild med.


Flere Dahlia:

Busken er blærespirea Amber Jubilee



Mange clematis er i blomst og et par stykker er lige sprunget ud:

Warszawska Nike

Madame Julia Correvon
Hagley Hybrid sammen med Alfred rosen


Princess Diana

Det lover godt med blomstringen i Comtesse de Bouchaud

et par få blomster allerede - jeg må nok opdatere når den er i fuld blomst :)

Fond Memories som vokser sammen med New Dawn rosen

Lidt blandet:


Ghislaine de Feligonde

The Pilgrim

 
Mere haveklinte, her sammen med næsten afblomstret natviol og katosten Elsie

 
Lady Emma Hamilton
New Dawn - den er ved at få nyt stativ

Crown Princess Margareta
 
Astrid Lindgren

Høstanemoner, allerede....
Gul Verbascum/kongelys


 
Kolding Renaissance, som jeg har fået af fru Friis


I kommende indlæg vil jeg vise lidt liljer og så også fortællinger fra vores havetur - glæd jer :)


18 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Ja, det må man da sige, sikken en frodighed!
    Og Princess Diana er da super lækker!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt lige nu, vi stornyder det hele. Netop Princess Diana høster mange kommentarer, men hun er også virkelig en perle i år.

      Slet
  2. Hold da op hvor er der flot, sikke en farvesymfoni - det er da helt vildt med alle de knopper i Comtesse de Bouchaud

    SvarSlet
  3. hov, jeg glemte at ønske jer god ferie

    SvarSlet
  4. Åh hvor ser det herligt ud, så smukt alle vegne. Jeg er grøn af misundelse over din Princess Diana, tænkt at hun kan fremvise sådan et flor. Flot - flot - flot!! :o) Og fortsat god ferie med ture ud-i-det-blå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, prinsessen gør det godt i år. Nu er vi jo hjemme næsten hver dag til at nyde og passe haven.

      Slet
  5. Jeg holder med fru Friis, jeg er også grøn af misundelse over din Princess Diana :) Min kan fremvise to eller tre knopper, jeg har to, den anden er visnet væk, øv :(
    Men der er meget dejligt at vise fra egen have, I behøver slet ikke at føjte rundt, men det er nu en god skik, I har der :)
    Flot kombi med haveklinten og dahliaens mørke løv.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Men min Princess Diana er vist også et år eller to ældre end din? Jeg er superglad for min og jeg kan se den inde fra stuen, så nydelsen er der hele dagen :)
      Ja, jeg er faktisk glad for at holde ferie hjemme i egen have og så krydre med nogle ture ud i DK - for der er da dejligt her - trods vejret ...

      Slet
  6. Jeg kom til at tænke på, hvorfor I ikke holder åben have, den er da så flot og overdådig, så det kan I sagtens gøre.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja.... Haven har meget at byde på, men ikke i en generel standard mht. lugning og finish, som jeg ville invitere til åben have for.
      Jeg har dog tænkt på at invitere til et lille blogtræf næste år, hvis vores pergola projekt i forhaven falder godt ud.
      Knus

      Slet
    2. Ja men altså det er ikke lugning og ukrudt folk kigger efter, de kigger efter planter og udformning, det er i orden hos jer. Det kunne være hyggeligt med et blogtræf :) Selvfølgelig falder jeres pergola projekt godt ud, vores mænd er gode til den slag.
      Knus

      Slet
  7. Godaften Ulla.Hold da helt op nogle dejlige billeder du viser fra jeres skønne have.Og den er da værd at holde ferie i.Kan kun tilslutte min beundring over der flotte Diana.
    Har lige sat mit lille gods til salg hos Danbolig i Ballerup.Hvis du har lyst til at se billeder herfra.
    Fortsat god ferie til jer begge Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord.
      Jeg må da lige ind og snuse lidt hos Danbolig - nysgerrig er man jo.

      Slet
  8. Det kan man da kalde et overflødighedshorn af smukke blomstermotiver. Vores daglige er ikke i nærheden af at springe ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er altid forskellige tidspunkter for forskellige planters højdepunkter har jeg bemærket i nogen tid - du får floret senere så.

      Slet
  9. Billede nr. 1 og 2 ser bare godt ud med de farvekombinationer. Har 1 dahlia der blomstrer nu, men masser på vej. Dine clematis er da bare dejlige alle sammen. Crown Princess Margareta mp gerne flytte ind hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Crown Princess Margareta er så smuk med sine farver, men hun har det hårdt i krukken, når ikke jeg får vandet ofte nok, og så bliver hun sur og grim :)
      Vores Dahlia ser ud til at have en forrygende sæson i år, det er jeg glad for.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.