Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 29. juli 2017

Clematis i blomst lige nu


Vi fortsætter plantegrupperne med clematis.

Hvis du læser med her ofte, vil du vide at jeg er ret begejstret for clematis og at jeg har mange.

Ca. 40...

Clematis er en genial plante, som kan puttes ind allevegne og hvis man vælger nogle fra både gruppe I, II og III så har man virkelig blomster for alle pengene hele sæsonen.

Jeg vil ikke her komme ind på beskæring af clematis - du kan evt. læse mere på min clematis-fane (som dog ikke er helt opdateret).

Warszawska Nike

Princess Diana for et par uger siden
- den kan godt tåle et gensyn.

Rouge Cardinal for et par uger siden
Piilu


Etoile Violette sammen med rosen Alchymist

Madame Julia Correvon og Emilia Plater

Warszawska Nike

Comtesse de Beachoud fra den ene side...

og fra den anden side

Et par siddepladser lige ved siden af "Comtessen"

Arabella
Ukendt. Den gror sammen med Arabella,
men der må have været en ekstra anden plante med
da jeg købte Arabella  ??



Rouge Cardinal, som vokser sammen med Rosenresli  - et godt makkerpar


Til slut to små darlings, som har de mindste blomster af alle mine clematis:

Fascination

Queen Mother
 Der er nogle få clematis mere i blomst, som ikke lige kom med nu.


5 kommentarer:

  1. Ja I har mange skønne clematis, fantastisk med en klatreplante, så er der heldigvis plads til flere planter.
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med alle andres clematis, hos mig går det lidt trægt med at få dem til at trives. Men mine piilu har været fine i år! Så måske er der håb! I har i al fald mange smukke eksemplarer!

    SvarSlet
  3. Hej Ulla.hol da helt op med mange skønne klematis du viser.Har kun fem af dem du viser.Og 40 er da en del i en villahave.
    Er vild med W. Nike........den blomstre bare så længe
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Jeg er jo ekstra glad for de småblomstrede Clematis - så de royale er i høj kurs!
    Fascination var et nyt bekendtskab:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Hej Ulla!
    Fantastiskt fina clematis, det syns att de är dina favoriter. Har inte alltid tur med dem, så jag skall återvända och läsa dina tips.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.