Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 30. juli 2017

Endnu et havebesøg - hos Susan i Viborg


.... som vi da kommer på tur :)

Det ER altså bare dejligt at komme ud og se på haver og i dag var ingen undtagelse.

8. havebesøg i vores ferie, og så endda på sidste feriedag - for Susan med bloggen My Loving Garden havde inviteret til åben have og det benyttede vi os af.

Der er sket flere ændringer i Susans have siden vi sidst så den, i 2013.

Der er etableret et meget flot hegn til erstatning for den alt for store hæk og det har givet mulighed for at få mange flere planter ind i haven, ved simpelthen at plante op ad hegnet.

En meget dejlig have med romantisk frodighed og fine fuglehuse og pynteting - foruden det smukke orangeri, naturligvis.

Det var hyggeligt at besøge jer, Susan og Jesper :)




 




Smart måde at lave ruminddeling i haven på - espalier pærer.

En stor rhododendron der var opstammet og så monteret med to fuglehuse indeni - smart



 



11 kommentarer:

  1. Hej Ulla
    Ja i er godt nok flinke til at komme rundt på havebesøg i jeres ferie. Men 8 besøg havde nok mødt modstand fra manden min :)
    Skønne stemningsfyldte billeder fra Susan og Jespers dejlige have.
    Jeg nød også rigtigt meget billederne fra Lindas have.
    God arbejdsdag i morgen :)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Er kun lidt misundelig på alle jeres havebesøg.Her er der ikke mange åbne haver at besøge.Og Susans have ser bare dejlig ud.
    Håber jeg stadig kan komme rundt og besøge haver til næste år når jeg har fået mine nye knæ.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Ulla. Det var da en ordentlig omgang du har været på. Helt sikkert skønt at blive inspireret og få et pusterum. Selv har jeg åben have d. 20 august og 23 august her i Aalborg. Så du er hjertelig velkommen.
    Have hilsen Grethe

    SvarSlet
  4. Ja I kommer da omkring, men det ser ikke helt tørt ud, så havde det været bedre at komme til Samsø, her er tørvejr :)
    Det ser fint ud i Susans have.
    Knus

    SvarSlet
  5. Så flott hage dere besøkte. Dere er så gode til å ha åpne haver i Danmark. Det virker så hyggelig.

    SvarSlet
  6. Hei. En flott hage du besøkte. Det å gå på besøk i andres hager gir masse inspirasjon. Dere er så flinke til det i Danmark. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla

    Alletiders med de åbne haver - til inspiration og så møder man jo også andre kyndige havefolk:)
    Tak for turen i Susans have!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  8. Hej Ulla!
    Ser ut att ha varit ett trevligt besök, alltid lika roligt att titta in hos andra trädgårdsintresserade.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  9. Takk for at du har delt hagebesøkene deres på blogg. Inspirerende å se andres hager:-)
    Vi pleier også å planlegge feriene slik at vi får med oss noen hagebesøk.
    Ha det godt.
    Eirin

    SvarSlet
  10. Hvor har I dog haft en herlig havesommer. Altid skønt at komme rundt og se haver, ikke mindst haver man kender fra blogge. Som altid kommer gæsterne (i dette tilfælde jer) med andre vinkler fra haven, end ejerne selv plejer at vise. Rigtig dejlige billeder du viser. :o)

    SvarSlet
  11. Tak for alle jeres søde kommentarer - ja, vi har haft nogle skønne havebesøg i vores ferie, noget jeg kun kan anbefale :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.