Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 17. november 2015

.... ja, den nåede det lige...



Jeg har en chrysantemum - ja, faktisk to - som vi har overvintret fra sidste år, men som så meget andet var de også lidt sene i optrækket i år.

For en måned siden satte vi derfor de to krukker ind i drivhuset for dog at se om vi kunne  d r i v e  nogle blomster frem i dem.

Det lykkedes heldigvis, og nu står de i drivhuset og pynter - helt alene - for jeg sidder altså ikke i drivhuset mere for i år.

Nyd billederne fra i søndags:







Vi har flyttet nogle af de store krukker ind i drivhuset, men mangler at flytte mange flere ind.

Med de faldende temperaturer må det vist være i weekenden at vi skal se på det.

I øvrigt er der nu kun mulighed at se haven og være i haven i weekenden, da vi er nået til den mørke tid på året.

Så er det godt at man også trives med sofa, bøger og håndarbejde.

16 kommentarer:

  1. Ih, hvor er de skønne, Ulla! Jeg elsker chrysanthemum, bare duften gør mig blød i knæene! Hvis jeg var dig, ville jeg lige sætte mig lidt ud i drivhuset og snuse til dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja..... jeg vil overveje det i weekenden, hvis solen skinner - en kaffepause, måske... Ja, chrysantemum er dejlige her i efteråret.

      Slet
  2. Der ser da ellers så lækkert ud i i drivhus med de lækre farver Krysantemum'erne har. Flot at du har gemt dem fra sidste år. Hos når de gerne at rådne og så ryger de ud.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altså også bare glad for dem, det er da et forsøg værd :)

      Slet
  3. Godaften Ulla.Godt at i har fået det dejlige drivhus hvor i nu kan overvintre alle krukkerne.
    Og de er da skønne dine chrysantemom .....................har også en enkelt der har blomstret de sidste to måneder.Og den er flere år gammel og står udenfor.
    Og jeg trives også rigtig godt i min sofa med gode havebøger og blade.
    Rigtig god aften knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har allerede bestemt at bestanden skal udvides til næste år, men der er jo lang tid til lige nu. Ja, skønt med læsestof og hygge - hurra for årstiderne :)

      Slet
  4. Ja det er dejligt med chrysanthemum på denne tid af året. Jeg plejer at grave nogle af mine op og sætte dem ind i pavillionen, de bliver plantet ud igen i foråret, det virker fint. Mine bliver desværre noget ranglede, det gør jeres ikke. Det er ikke altid nemt at overvintre dem ude, derfor sikrer jeg mig på den måde.
    Nej nu kommer I kun i haven i weekenderne, heldigvis kan I nyde blomsterne gennem glasset i drivhuset :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da et stort arbejde, men bare det lønner sig, så er det jo det hele værd, og det er jo sjovt når det lykkes at overvintre planterne.

      Slet
  5. Godmorgen Ulla

    Det ser da imponerende ud - især den røde -har den noget orange over sig?- gør da dejligt opmærksom på sig selv, Dejligt i denne tid!

    Som jer, ser jeg også kun haven rigtig i weekenden, bortset fra en dag som dag idag, hvor jeg har taget fri sådan at jeg kan modtage lidt roser fra udlandet.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Den røde er måske en anelse til den orange side, men ikke helt rigtigt, det kan være billedkvaliteten... Ja, tillykke med dine mange nye roser.

      Slet
  6. Lækre xxx og farver, får helt lyst til at prøve om det også kan lykkedes for mig, for har en der snart er færdig. Føler slet ikke vi kan komme til i drivhuset endnu, for vinene står både med druer og blade, enden må blive at vi klipper det af i weekenden for at få plads og ryddet op for vinteren.
    Ha en god dag Ulla:-)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget værre noget med sådan en lun november, men nu falder temperaturerne da.

      Slet
  7. Dine krysantemum er fortryllende smukke - dejligt at det lykkedes at få dem til at blomstre igen!

    SvarSlet
  8. Hvor var det godt at de nåede det! De er utrolig flotte dine to eksemplarer. Jeg holder meget af chrysantemum her om efteråret. De blomstrer når de mørke timer er flere end de lyse og det er bare så ærgerligt, at det bliver så sent på året at man kun kan se dem i weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er egentlig ret imponerende at de blomstrer så sent, men dejligt er det i hvert fald.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.