Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 21. november 2015

Haven i dag, en solskinsdag i november


November sol - åh, jeg elsker sådan en dag som i dag.


Solen gav mig mod på at tage ned i koloni-køkkenhaven og få gravet noget af det sidste. Der var så dejligt i solen at jeg næsten ikke var til at drive hjem igen.


Men derhjemme skulle der også ordnes lidt - for når der pludselig loves frost og sne, så var det på tide at få kørt alle krukkerne ind i drivhuset og få pakket lidt bobleplast om nogle af de sarte.

Billedet er taget før krukkerne blev flyttet ind.

Ganske vist bliver det lunere igen efter i morgen, men nu er det gjort.

Krukken med thuja, som står foran drivhuset på billedet ovenfor, er nu flyttet hen til hoveddøren i stedet for en rose i krukke - vi må have lidt december stemning skabt her inden længe.

Her er lidt blandet fra haven i formiddags.

Mon ikke mange af jer har nydt dagen udenfor i det gode vejr.


tv: Rød rævehale og th: Søjle hyld "Black Tower"


tv.:  Montbretia og th: Australsk viol, som jeg fik af Tina

Tv: Hortensia "Black Diamond" og th: Høstanemoner - de kan endnu

Sidste blomster af Rhapsody in Blue
 
 


Rigtig god søndag til alle, er spændt på at se hvor meget sne der kommer rundt omkring.


8 kommentarer:

  1. Jeg er fuld af beundring for din energi. Jeg derimod har ikke lavet en sxxx, selvom vi også har haft en del sol. Din rhapsody in blue har samme farve som vores.

    SvarSlet
  2. Jeg har også nydt dagen ude - sådan en novemberdag i fuld sol er da ikke at foragte! Der er jo altid noget at give sig til, selvom året går på hæld. Sne har vi ikke set noget til endnu...

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Ja, det må jeg nok sige der er da super meget der kan endnu hos dig -
    Sneen vælterned her - først smeltede den men nu lægger den sig, og jeg hørte torden i det fjerne - det er noget af et omskifte!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Ja udsigten til Kong vinter får os havefolk i omdrejninger - mig selv incl. Vi flytter også rundt efter årstiden - sådan en øvelse der går i ring - forår og vinter. Det kan være hårdt arbejde men er på en måde med til at markere årstiderne - også selv om vejret ikke skifter så markant som den "burde" i følge kalenderen.
    Mange glade weekendhilsner fra Susan

    SvarSlet
  5. Ja du har da meget tilbage i haven endnu, lad os nu se hvor galt det går med frost og sne, det er vist ikke os, der får så meget denne gang. Jeg har nu ikke været så meget i haven, det var koldt, men jeg har nok lavet for lidt :)
    Knus

    SvarSlet
  6. Kære Ulla Man kan næsten ikke tro, det vintervejr vi har når man ser dine billeder her. Sikke en frodighed du kan vise frem. Flotte billeder. Vidste ikke, at du også har køkkenhave, ligger den langt fra hvor i bor? God weekend kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina, køkkenhaven er blot en strimmel jord i en haveforening, hvor man kan dyrke grønsager, det er ikke en egentlig kolonihave. Stykket er på 200 m2 og vi fik det i marts i år.

      Slet
  7. Tja...vores lørdag i haven var trist vejrmæssigt set. Det regnede konstant, blæste og var koldt....og om eftermiddagen (sent) begyndte det så at sne. 20 cm lå der søndag morgen.
    Men, vi fik heldigvis klaret det vigtigste (de sídste dahliaer op og de sidste løg lagt) dertil lidt oprydning/fejning af køkkenhaveafdelingen...IKKE nemt i regnvejr...! ;;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.