Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 22. november 2015

Fra novembersol til vintersne - på bare 24 timer


Nu er der SNE...

Vinterens første snefald vælter i disse timer ind over os i Østjylland, og dét selvom vi egentlig stadig er i efterårsmåneden november.


Så ingen havearbejde i dag, men lidt billeder fra vores snedækkede have og så ellers masser af indendørs hygge.


Motiverne står i kø, når det er hvidt derude - men jeg tog nu kun en lille hurtig runde om bag i haven.


Tænk at nogle af motiverne her er præcis de samme som jeg tog i går formiddags.

Dette syn møder os når vi træder ud ad hoveddøren

Thujaen som i går stod foran drivhuset
Hortensia "Black Diamonds",
også fotograferet i går i solskin

























De smukke høstanemoner iklædt snedragt.














Vi skulle ellers have været til Fyn i dag, men har af gode grunde valgt at blive hjemme.

God søndag derude :)

18 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Smukke snebilleder du viser..............og kan da se at i næsten har fået lige så meget sne som her hos os.Bobo har været ude og skrabe sne tre gange her i formiddags.Og vi har jo en stor hjørnegrund.
    Lige nu tør det lidt.............og jeg håber noget af sneen tør. for vi kan sket ikke komme til drivhuset for der ligger over en ½ m sne.
    Men har også være på en lille runde derude for at tage billeder til mit indlæg.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det pynter med sne, men er hårdt for planterne når det er så tungt og ja, et arbejde at flytte væk fra fortove mm. men betragt det som god motion :)

      Slet
  2. Smukt er det, når din have er klædt i hvidt.
    Her er det også begyndt at sne lidt, men håber ikke det bliver til så meget som hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sne pynter, men gør også mange ting vældigt besværlige - jeg tænker lidt på dit arbejde også.

      Slet
  3. Smukke vinterbilleder.... her på Midtsjælland har vi også fået sne, tøsne..... tungt og vådt. Men flot er det jo, når man bare kan nyde det herindefra

    SvarSlet
    Svar
    1. I har fået noget mere end vi, det gav da også mange trafikale problemer i dag. Men det pynter altså.

      Slet
  4. Ja nyfalden sne er smukt, hos os er det på vej væk igen, så nu har Bent travlt med at pumpe vand væk. Jeg er nu glad for at det forsvandt, de kunne give skader på rhodoerne.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tung sne på rhodoerne er ikke det bedste, men det tør jo også igen efter næste nat, hvor det bliver rigtigt koldt.

      Slet
  5. Hej Ulla
    Sikke en forvandling og hvor ser det hyggeligt ud ;)
    Her har vi ingen sne fået, så jeg har været i haven et par timer.
    Smukke smukke motiver du har indfanget i din vinterhave ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, noget af en forvandling fra i går, hvor jeg gravede i haven og nød blomsterne.

      Slet
  6. Hvor ser det bare SMUKT ud hos jer Ulla! Her i Randers er der ikke alverden med sne, men en bidende blæst, så ikke engang en slædehund gad ud;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smukt er det med sne, men det giver jo lidt trafikale udfordringer - jeg kan f.eks. ikke cykle på arbejde... Men det er OK med vinter - vi skal vel også have luftet vintertøjet.

      Slet
  7. Hej Ulla

    Ja det gik hurtigt - men DMI havde faktisk været ude og givet en super vejrmelding!
    Nu er det koldt og med så meget vind at det ikke er så spændende derude!

    Ha en dejlig nu uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét havde de, men kontrasterne er alligevel store, synes jeg. I lige måde.

      Slet
  8. Hej Ulla. Sikke nogle fantastiske billeder, du har taget. Det ser ud til, at I ikke har fået helt så meget sne som på Sjælland, men måske tager jeg fejl. Jeg synes, jeres portion er helt perfekt til fotografering, for man kan stadig se det der ligger under sneen, det kan jeg godt lide. Heroppe har vi overhovedet ingenting fået. Jeg tænkte på dig i dag, da jeg var ude i haven og dine havehandsker med strikhandsker i. Jeg forsøgte at luge i dag, men det øverste af jorden var frosset, så jeg opgav. Jeg håber, det bliver mildt igen, for så kan det være, jeg lige kan nå det, men ellers er det heldigvis ikke så slemt, at det gør noget, hvis ikke jeg når det. Jeg har rigtig julet både ude og inde i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er imponeret over alt det du når i din julehave, det ser rigtigt fint ud. Nej, vi har ikke fået så meget sne som på Sjælland, jeg synes at vores portion er meget passende.

      Slet
  9. Ja, sikke en forandring fra i går! Her har vi fået et pænt drys, og med den kommende nats temperaturer in mente er det vist meget godt - sneen isolerer så fint.

    SvarSlet
  10. Dejlige vinterbilleder. Sne er nu kønt...når den lige er faldet :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.