Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 15. maj 2017

Kenzo-kassen og UPDATE af clematis


Nu er det vist på tide at få vist hvordan Kenzo-kassen præsenterer sig i år.

Der er nyt farvetema.

Sidste år var kassen fyldt med hvide narcisser og tulipaner og forrige år var det de dramatisk mørke, stærkt pink og frække orange i et sandt farveorgie.

Jeg er nu superglad for farverne i år.

Det er 75 tulipaner, ligeligt fordelt mellem Shirley, Back Packer og Double You.





Tidligere på foråret blomstrede 50 krokus i kassen.


Forleden dag havde jeg et indlæg om clematis gruppe 1 og viste flere forskellige i nærbilleder, men jeg synes lige I skal have de tre flotteste i fuld figur.

Propertius:




Jan Lindmark:

Balletskirt:

Ballet Skirt er den nyeste af disse tre og med tiden vil den sikkert også gro videre op over den lille pergola.

Slutter med lidt tulipaner - det er jo ikke kun i Kenzo-kassen at jeg nyder tulipaner lige nu. Faktisk har det aldrig før været så massivt med tulipaner i min have, og det nyder jeg.
Flere endnu til næste år...  :)



Disse tre billeder er af den mørke Havran tulipan, som har selskab af den smukke orange Princess Irene.


Spring Green er også smuk - den til højre er en ny fra sidste års Kenzo-kasse, men jeg har glemt navnet.






Det er snart Allium tid - omme ved dammen.


Til sidst et billede fra dammen fra i går aftes - magisk lys var der !


7 kommentarer:

  1. Flotte tulipaner og clematis! Properitus er bare så vakker :)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Hvor er dine klematis flotte :). Jeg nyder også de få gruppe 1 jeg har, men kunne da sagtens bruge endnu flere, nu hvor jeg ser dine skønheder.
    Total tulipanfest det ser hammer godt ud :)

    SvarSlet
  3. Så flotte dine tulipaner er, det er en sand fest i år, så længe som de blomstrer. Jeg synes heller aldrig jeg har haft så mange. Dine clematis er formidable, de har noget godt at klatre op af, det har mine også, men det virker ikke så godt med træer som med et espalier.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Det ser da rigtig godt ud!
    der er noget imponerende over disse store tulipaner!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  5. Bildet fra dammen er bare vakkert!!!
    Ellers får jeg bare drømme om at vår Properitus blir like flott:-)
    Deilig å nyte tulipanene nå.
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
  6. Wow så det blommar hos dig. Helt magiskt.
    Kram Maria

    SvarSlet
  7. Hej Ulla. Sikken en tulipanfest du dér viser. Jeg er også helt vild med farverne. Dine clematis er flotte. Sikke meget du har i blomst allerede!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.