Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 27. maj 2017

Furnivals Daughter er... så smuk i år


En af de helt store dronninger inden for rhododendron efter min mening og den jeg synes er smukkest i min have - selvom det ER svært at vælge.

Her er et forløb af udviklingen i blomsterne fra 9. maj til 27. maj:






















17. maj:





22. maj (morgen):




27. maj (morgen):



Og den står mange dage endnu, er slet ikke nær forfald - det er virkelig en skøn rhododendron.

En anden dag vil jeg vise mine andre rhododendron - jeg har netop her til morgen taget en mængde billeder, men det må vente - for nu kalder haven og solen og hyggen.

Oh.... what a beautiful morning :)

God lørdag til jer alle.

11 kommentarer:

  1. Ja det er en rigtig dronning, den står også stadig og strutter af velvære hos mig.
    Det er en fantastisk morgen, mon ikke vi får for varmt i dag :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik det varmt i går, men jeg nød det :)

      Slet
  2. Ja, det er så sandelig en dejlig dag:) - Og hvilken smuk rhododendron!

    SvarSlet
  3. Hej Ulla. Sikke en start på din dag i dag:) Vi er på Sjælland, her har vi været siden i onsdags - huhej hvor det går. Jeg er dog noget nervøs for mine planter i orangeriet - der er nok varmt med kun tre vinduer åbnet. Bare de ikke er helt visnet. Jeg tager tidligt hjem i morgen, så jeg kan vande i morgen aften!Håber ikke det er for sent. Fortsat rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber dine planter har overlevet, det har helt sikkert været varmt i dit orangeri, men mon ikke nogle dages ekstra kærlig pleje og vand redder dem.

      Slet
  4. Vackra bilder! I min urgamla rhododendronbok är den listan som en av de man måste ha som rhododendrontok. Jag älskar den rosa färgen med röda plättar :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da dejligt at få bekræftet at den er "nødvendig" i haven - jeg elsker den også.

      Slet
  5. Så fin den er, og den har jeg ikke sett før! Nydelig farge på den.

    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth har den også, men måske har hun ikke vist så mange billeder af den. Jeg er meget glad for den.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.