Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 28. maj 2017

Min skønne maj have



Sikken forrygende sommerdag, vi havde i går.

Jeg var jo ude med cameraet lidt over kl. 8 om morgenen og da var det allerede tydeligt at det ville blive en fantastisk sommerdag - og det blev det.

Der er så meget der blomstrer i haven nu og alting gror så det er en lyst. Mange steder har jeg endda haft held til at bedenes blomster lukker af for ukrudtet, men i andre hjørner og bede må jeg luge.

Hver dag opdager man noget nyt der er kommet i blomst, det er helt fantastisk.

Man går næsten og kniber sig selv i armen for "drømmer jeg, eller er jeg vågen"...  Sådan en dag som i går er kraftigt medvirkende til dette :)

Nu følger så billederne  - af rhododendron, roser, clematis, stauder, træer, tulipaner - og alt derimellem.

Enjoy :)

Guernsey Cream

Ukendt rhododendron, som vi har overtaget fra naboen. Står oven for halvmuren.

Akeleje i selskab med en orange geum

en lækker geranium


De smukke Allium ved dammen tiltrækker sig stor opmærksomhed.

Sibirisk valmue sammen med mørk kvan

Heuchera/alunrod - et rigtigt samlerobjekt i min have


Pfauenauge
 
Flava


Polarnacht



Furnivals Daughter - fra indlægge i går - hun må lige med igen.


Geranium Mayflower



De næste billeder er taget for 3-4 dage siden:

I drivhuset har rosen Blue Moon blomstret i over en uge

Under syren i bagerste hjørne blomstrer de engelske Blue Bells, som vi hentede hjem for 2 år siden.





Azalea Molllis
 
Tjatjana

Nova Zembla

Lee's Dark Purple

Tja.... sådan går det når den ene dag tager den anden, uden at man får lavet blogindlæg. Så bliver det til et langt indlæg med mange billeder.

Tak for din tålmodighed ::))



10 kommentarer:

  1. Vakre blomster du viser! Ja, det skjer så mye på en gang i hagen nå, og det er vanskelig å få alt med seg. Blue Bells er så fine!

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Tak for alle de skønne billeder du viser..........ikke et for mange.
    Og kan jo se at der er mange af de blomster du viser som jeg lige har lagt på.
    Det har bare være nogle dejlige dage.
    Men her er der meget tørt.
    Vi må bare nyde alt det vi kan.Det gåt bar så hurtigt.Mine tulipaner er næsten slut.Men så er der jo de flotte lupiner- iris og klematis.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja det er næsten ikke til at få armene ned, så meget skønt kommer der derude nu, men ned skal de, for der skal luges og plukkes visne blomster af. Dejlige billeder - du har mange skønne planter i haven.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Lækre blomster!
    Godt vi får en køligere uge nu, ellers ville det næsten blive for meget, når alting eksploderere!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  5. Hvor er der flot hos jer- sikke en farvefest.Her blomstrer mine Storkenæb ikke endnu.

    SvarSlet
  6. Jeg havde slet ikke brug for tålmodighed. Du viser jo en sprudlende glæde, festfyrværkeri og blomsterrigdom og skønhed og endnu mere skønhed. Er vild med den her tid <3
    Knus Anette

    SvarSlet
  7. skønne stemningsbilleder :) :) tak for kigget :)

    SvarSlet
  8. Utrolig flott gullregn!!
    Takk for rundturen i hagen din, deilig når alt eksploderer:-)
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvarSlet
  9. Tak for jeres altid søde kommentarer - jeg elsker når billederne ingen ende vil tage og I alligevel hænger på :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.