Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 24. februar 2017

Vintermorgen

I sne står urt og busk i skjul
det er så koldt derude;
dog synger der en lille fugl
på kvist ved frosne rude.

Der er så smukt derude her til morgen - sne igen og med sol på. Jeg ville dog ønske at det var i januar at vi havde haft så smukt et vejr, men nu må vi nyde det smukke syn i dag og så forsvinder det jo igen i løbet af nogle dage og forhåbentlig inden vi skriver 1. marts.

Billederne er kun fra østsiden af haven, da både dammen og resten af haven ligger i skygge stadigvæk.
















Måske kommer der flere billeder på senere i dag.

Jeg fascineres af sne og solskin og planter i skøn kombination og man kan ikke undgå at komme i godt humør med sådan et vejr som i dag.




Giv tid, giv tid, den nynner glad
og ryster de små vinger;
giv tid, og hver en kvist får blad,
giv tid, hver blomst udspringer

Giv tid, og livets træ bli'r grønt,
må frosten det end kue;
giv tid, og hvad du drømte skønt,
du skal i sandhed skue.

12 kommentarer:

  1. Vakre vinterbilder! Nysnø er jo alltid så flott, og hos deg forsvinner den nok hurtig.
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så smukt! Men nu er det allerede væk.

      Slet
  2. Ja sne er bestemt smukt og værd at tage billeder af, men du har ret, det var bedre, hvis det var kommet i de to første vintermåneder. Hvis det så er det sidste, er det ok, sidste år fik vi sne i april, det var ikke ok.
    Knus og god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal vi ikke regne med at det er det sidste, nu er det næsten væk her, og så gider vi ikke mere sne.

      Slet
  3. Smukt er det, og letforgængeligt. Her fik vi ikke er eneste snefnug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, der var vist store forskelle landet over. Letforgængeligt var det i hvert fald, det meste forsvandt i går med regnvejret, men jeg nød den smukke fredag.

      Slet
  4. Hej Ulla
    Smukke snebilleder du har taget. Her har vi ingen sne, men vi havde "fornøjelsen" af at køre hjem i snevejret i går aftes.
    For min skyld behøver vi ikke se mere til sne, før det bliver vinter. Nu vil vi nemlig ha forår ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi vil ha' forår, ja - sneen er også væk her igen, så jeg er glad for at jeg havde en fridag i fredags og kunne nyde den smukke dag.

      Slet
  5. Smukke billeder fra en skøn solskinsmorgen - sådanne dage kan vi lide :) Det må så godt blive forår snart, men der sker heldigvis ting og sager derude trods snevejr og frost :)
    Rigtig god weekend til dig!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det jo snart første marts, så kan sneen blive helt væk !

      Slet
  6. Sne og sol giver de mest fantastiske billeder, men som du siger; helst i januar.

    Her fik vi 2 cm...og de var forsvundet igen inden det blev mørkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sneen lå hele fredag og det meste af i går, men nu er den væk igen og vi satser på et dejligt forår snart.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.