Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 19. februar 2017

Vintergækker og erantis og forår i luften




Så blev det mildt igen, hvor dejligt.

Jeg bilder mig endda ind at jeg har hørt solsorten synge en morgen :)

Lange gåturen i nærområdet - det har vi godt nok gjort en del her de seneste weekender, det har været skønt.

Nu venter en søndag eftermiddag i familiens tegn, så jeg når først I andres blogge i aften hvor jeg glæder mig til at surfe rundt og slappe af med det.

Fortsat god søndag.






11 kommentarer:

  1. ...også rigtig god søndag til dig

    SvarSlet
  2. Det er en skøn tid vi går i møde nu. Jeg har også hørt solsorten, flere gange endda, så du er ikke helt galt afmarcheret.

    Rigtig god søndag til jer.

    SvarSlet
  3. Vakre snøklokker hos deg! De er så fine, og lyser så opp blandt det brune løvet.

    Ha en god søndag!

    SvarSlet
  4. God søndag og tak for forårsbillederne.

    SvarSlet
  5. Kære Ulla.

    Elsker det helt spæde forår, som vi har nu. Det er så fuld af løfter og håb. Dine billeder af forårsbebuderne siger det hele.

    Knus fra den grå ø

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Det er dejlige forårstegn, nu skriver vi snart den 1.marts! Her hos os pibler det op af jorden og man kan ligefrem se det dag for dag.

    SvarSlet
  7. Ja det er dejligt med alle de små gule og hvide blomster, som nu står og lyser op i vores haver. Jeg synes også, jeg hørte en solsort forleden morgen ret tidligt, men den var langt væk. I dag blæser det ½ pelikan, så der er ingen fuglefløjt, æv med det blæsevejr.
    Knus

    SvarSlet
  8. Solsorten den synger, det er ganske vist :o) og foråret er på vej, det er også ganske vist :o) det er en skøn tid hvor vi har så meget at glæde os til.:o)

    Knus fra Linda

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.
    Åh, det er så dejligt, ved denne tid, hvor alting begynder, at pible frem. Jeg var til vintergæk-weekend hos Gartneriet Spiren i lørdags. Der siger jeg dig også bare, jeg kom i forårsstemning..... Selvom det nu ikke endte med, at jeg købte vintergækker, men derimod en masse andet guf. Det laver jeg et indlæg om en af dagene.
    Jeg har også hørt både solsorten og lærkens sang. Og set de første stæreflokke.
    Inde i mit drivhus har jeg en krukke med Gyldenlakker, og de er allerede begyndt at blomstre nu. Så jo, det er forår, det er ganske vist.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
  10. Skønne forårsbilleder... I skrivende stund har der lagt sig nogle cm sne over haven, men mon ikke det forsvinder hurtigt igen.;o)

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde bidrag - nu gemmer vintergækkerne og alle de andre små forårstegn sig lige midlertidigt under et smukt snedække, men foråret ER på vej, det ved vi :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.