Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 26. februar 2017

... efter sneen kom regnen


Det var virkelig en FANTASTISK dag i fredags, med sne, sol og stille vejr. Af mange forskellige grunde blev det en perfekt og fantastisk dag.

Nu hvor sneen igen er væk, kan man så nyde de mange forårsbebudere og alle de smukke vintergækker, som jeg fik fra Vivi sidste forår. Med tiden vil de sikkert blive til endnu flere, men de står allerede nu langs kanten til det hvide og gule bed.




Helleborus


De første Dorothea liljer på vej og 1 i blomst


Botaniske tulipaner allerede langt fremme

God søndag :)


16 kommentarer:

  1. Herligt når sådanne fantastiske dage forstærkes ekstra, så er det hele jo super SKØNT:-)))
    Ha en god søndag
    Knus Anette

    SvarSlet
  2. Ja det er noget af en kontrast... sne den ene dag og alt dækket og regn den næste og vupti kan man igen se at det nærmer sig forår.

    SvarSlet
  3. Ja, det er den skønneste tid vi går i møde nu.

    Jeg tror jeg har fået slået mine dorthealiljer fra forhaven ihjel, fordi jeg måtte grave dem op sidste forår pga. omlægningen....mener dog at jeg også har en klump i haven. Jeg må ud og kigge efter, når det ikke regner.
    Ellers må jeg jo købe nogle nye løg til efteråret. God søndag.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Jamen det ser da alletiders ud - det hele eksploderer - og ingen ny frost i syne...!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  5. Flotte vårblomster! Så tidlig de kommer opp hos deg :)

    SvarSlet
  6. Ja sneen var hurtigt væk, det gør ikke noget, selvom det er kønt den dag det kommer.
    Jeg vidste ikke, at I manglede vintergækker, jeg kunne godt have doneret nogle, sig til hvis der skal flere til.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Jeg kan sagtens bruge flere vintergækker - drømmer om at bedene bliver helt hvide pletter af vintergækker.

      Slet
  7. Härliga vårtecken och jag tänker lika fast olika. En del julrosor har kommit lika långt eller längre här. Men Leucojum har jag inga knoppar i ännu.. Det snöade igår kväll men det har regnat bort inatt.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  8. Härligt! Så tidigt det är hos dig. Här har vi mulet, dimma och +5°, rätt trist väder men våren är på väg.
    Kram Maria

    SvarSlet
  9. Så I fik også sne? Det er så smukt, men det er de dejlige forårsbebudere også:-)

    SvarSlet
  10. vi slap gudskelov for alt det sne, men til gengæld har vi fornøjelsen af REGN i masservis :(

    SvarSlet
  11. Hej Ulla. Vi fik ingen sne i denne omgang. Det ser rigtig forårsagtigt ud hos dig. Jeg længes så meget efter, at der igen kommer nogle blomster i haven.

    SvarSlet
  12. Sneen var vist en smule opreklameret, det var regnen til gengæld ikke. Dejligt med sådan en perfekt fredag, hvad kan man ønske mere... :o) Forårsbebuderne kan kun gøre også ekstra glade uanset det omskiftelige vejr. Ønsker dig en herlig uge. :o)

    SvarSlet
  13. Fredagen var så perfekt og den blev nydt i haven i alle de timer det var lyst. Skønne billeder af vintergækkerne.
    Åhhh, hvem der bare havde Dorthea Liljer..du er en heldig en er du :o)

    Skøn uge til dig og Mr M

    SvarSlet
  14. Så fint med alla vårtecken hos dig. Stor skillnad mot hur det ser ut hos oss.
    Snö och is täcker rabatterna. Men vi är på rätt väg.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  15. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer - foråret ER på vej selvom kursen er lidt sik-sak indimellem.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.