Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 22. april 2018

Hvidt og gult - de fineste farver lige nu


Det er altid de hvide og gule farver, som kommer først i min have hvert forår og jeg er bare helt vild med de sarte farver sammen med det lysegrønne løv.

Det hvide og gule bed gør sig fantastisk i denne tid og jeg tager billeder i massevis. Ikke alle bliver gode, det kan være svært med belysning og den slags til hvide blomster.

Det har jo været en fantastisk uge med skønt vejr og sol og varme - helt vildt med sådan en forandring på bare ganske få uger.

Jeg har ingen navne på nedenstående - bare gult og hvidt :)






































Tak for alle jeres søde kommentarer til mit forrige indlæg, de er læst og gemt med glæde.

Anemonerne slutter dette indlæg, de er også i fuld vigør lige nu :)






33 kommentarer:

  1. Ja men det er da herligt med alle de gule og hvide, som ganske rigtigt er svære at tage billeder af, men så har du heldigvis også de blå anemoner, det er lidt nemmere med dem.
    Det var herlige dage, nu er vi tilbage ved normaltemperaturer igen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Køligere er det i hvert fald blevet igen, og det er nok godt nok.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Flotte billeder:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  3. Så fint i gult og hvidt, men også lidt blåt 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Farverne er så skønne lige nu og de hvide og gule farver taler virkelig til mit hjerte her i foråret

      Slet
  4. Så frodig og flott det er hos deg! Hvite og gule blomster kommer tidlig her også :)

    SvarSlet
  5. Hei.
    Så fint med gult og hvitt. Vi har hatt noen fine dager her også, men nå er det tilbake til normalen. God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også tilbage til mere normale temperaturer, så kan foråret vare lidt længere, og det er fint nok.

      Slet
  6. Hvor ser det dejligt ud. Jeg hører til dem, der ikke er så vild med "rigtig" gul, men den lysegule, som du disker op med her, er jeg helt tosset med. Dejligt at sæsonen er i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lysegult er så lækkert i mine øjne og det hvide nedtoner og så den gule.
      Ja, dejligt at høre fra dig igen.

      Slet
  7. Så skønt og frodigt det ser ud. Godt nok er jeg jo blot til hvidt i hvidt. Men kan godt se hvor flot dit bed lyser op og ser fantastisk ud.
    Det er en skøn tid vi går i møde. Elsker som det hele spirer og gror nu.

    Smuk dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes jo at det lysegule sætter prikken over det hvide 😊

      Slet
  8. Gult og hvidt er godt! - Og blåt er nu heller ikke at foragte :-)
    God ny uge til dig, Ulla!

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, de er alle skønne. Foråret er så dejligt med de sarte farver. I lige måde.

      Slet
  9. Så mangler vi bare det friske, nye bøgeløv☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør vi, men det kan jeg ikke levere... hører at bøgen er sprunget ud flere steder i landet 😊

      Slet
  10. Det er en skøn tid:) Smukke billedet:)

    SvarSlet
  11. Gult og hvitt er vakkert, men jeg må liksom ha med det blå også, og det ble det med anemonene :-)
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Så var det godt at jeg tog anemonerne med 😊

      Slet
  12. Hej Ulla.
    Så fint med gult og hvidt og også de blå anemoner. Det ser så frodigt ud.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker disse farver her om foråret, så jeg er glad for mine bede lige nu.

      Slet
  13. Det är en väldigt vacker kombination det vita med det ljust gula. Jag har nog missat ditt förra inlägg men jag bläddrar bakåt nu.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får mange fine kommentarer om den kombination, så det er en populær farve just nu.

      Slet
  14. Jamen det er jo osse narcissernes farver, så lyst og forår.
    Men de andre farver er nu heller ikke at foragte, de rigtige steder.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke skønt. Tak for din kommentar 😊

      Slet
  15. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  16. Så fint med det gula och vita. Härliga vårbilder.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  17. Jamen det er jo osse narcissernes farver, så lyst og forår.


    สมัคร D2BET

    SvarSlet
  18. Dejlige billeder.
    Her starter det med hvidt.....eller hvidt og grønt, som så rimeligt hurtigt bliver hvidt og gult. Så kommer alle de blå. Når den blå bølge er afblomstret, er hele haven i farver og sommeren meget tæt på.
    I år tog vi forskud på sommeren allerede i April. Du har ret, det var et helt vildt vejrskifte vi pludselig fik, fra den ene yderlighed til den anden.
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.