Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 12. februar 2012

Så'r vi i gang...

Det er væltet ind med frøposer her på matriklen, i hvert fald i forhold til forrige år.

Nu er der sorteret i såtidspunkter og de første 6 slags er sat til forspiring. Det er Vidunderblomsten, som jeg fik af Fru Friis, to slags hvide geranier - Nepalense og Immaculée - samt en tredje, som jeg fik af Susanne - Purple Haze. Endvidere langsporet gul akeleje og hvid stedmoder "Forerunner White". Det bliver spændende...


Tak, Fru Friis...

Men der er mange flere endnu...  her er et udvalg:


Nu vil jeg trække mig tilbage til lænestolen og lige dyrke disciplinen "benene op og bog i hånd"....

21 kommentarer:

  1. Det ser proff ud :O)

    Jeg har kun chili og peber ind til videre, men om en lille uge er der også fyldt op i alle vinduskarmene her.

    Nu har du husket at Geranierne skal en tur ud i kulden?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Susanne - geranierne er blevet puslet om som du sagde, jeg skulle og er kommet ud i drivhuset.

      Slet
  2. Ja, du er da sørme kommet igang med et ordentlig ryk :-)
    Det ser godt ud, og smart bakke du har dem stående i. Er det et helt sæt med potterne og bakkerne?
    Akelejerne kan også nogle gange have brug for en tur i kulden, hvis de ikke gider spire.
    Jeg håber du nyder bogen. Jeg bliver snart smittet af alle jer som viser den skønne bog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, bakken er såmænd bare en, vi har købt løs i Rema en dag, men den passer fint i vindueskarmen.

      Ja, jeg har også sat akelejerne ud i drivhuset, tak for rådet :)

      Slet
  3. Det ser da ud som den perfekte søndag, frøsåning og Ernst-bogen. Ren råhygge :o)

    SvarSlet
  4. Jeg er en af de få der ikke sår selv, men det er da lige før jeg får kuller når jeg ser billeder fra alle jer der sår selv... det ser da mega hyggeligt ud :o)
    Go fornøjelse med det...

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt - men hvis man ikke trækker vejret dybt, kan der komme meget stress på når man overvurdere sig selv ;O)

      Slet
    2. Det ER hyggeligt og skulle ikke gerne give alt for megen stress.

      Slet
  5. Det ser godt ud med alle de frø:) Jeg fik selv frø hjem fra England i går:) skøøønnntt:) Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. ... sikkert nogle spændende nogen, Anne Gine?

      Slet
  6. Jeg skal love for, at der er gang i den hos dig. Og bogen af Ernst det er simpelt hen den bedste rosenbog, jeg har læste det meste af min, den var pengene værd. God læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn rosenbog og det bedste af det hele er at han næsteb udelukkende fortæller om roser, han selv har i sin have.

      Slet
  7. God fornøjelse med frø og bog - så er vinteren jo slet ikke så slem, når først såningen kan gå igang, og der er godt læsestof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det har du ret i og vi er heldigvis også langt hen i vinteren allerede.

      Slet
  8. Det må jeg si var bra jobba! Håper du får mange flotte spirer!

    SvarSlet
  9. Her vokser frøposemængden også år for år ;-)

    Jeg har sået lidt stauder for nogle uger siden og artiskokker for en uge siden. Idag har jeg sået rosenslynger og par stauder, som jeg byttede mig til ved blogkaffen i søndags, bl.a. en Monarda.

    God læsning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vist også blevet lidt inspireret til at så en masse selv her i Bloglandia.

      Slet
  10. Ja og det han skriver om er alt sammen nyttigt, ikke noget med udenomsbemærkninger, så man taber tråden. Meget informativ og saglig uden at være kedelig. Jeg sad netop og skrev til Hanne om hvor god bogen er. :o)
    Det er nemlig en bog alle os med mange roser kan have meget glæde af.

    SvarSlet
  11. Ja det er da svært, ikke at lade sig rive med.

    Selv venter jeg på en lille sending fra Impecta, den skulle gerne komme denne uge. Men jeg er nu ikke ´så vild´ som dig, men et par bakker, bliver det da til.

    SvarSlet
  12. Husk nu at få træskoene af inden du slynger dig op i sofaen. Jeg skal love for du har fart på.
    Det bliver spændende at se resultatet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.