Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 16. december 2013

Julen banker snart på... En lille status


Jeg elsker juletid og normalt er jeg i gang med julehygge og juleforberedelser allerede først i december.

I år blev det dog først omkring den 10. december at julestemningen begyndte at bide på mig, men så skal jeg også love for at der kom fart over feltet.



Jeg kan derfor fortælle at jeg allerede den 16. december:


  • har bagt brunkager, Blomsterbergs citronspecier og jødekager
  • købt alle julegaver
  • juletræet er i hentet og på fod, men ikke pyntet (ingen grund til at forcere tingene)
  • julekort er skrevet og postet til dem, der bor fjernere steder
  • juledekorationerne blev lavet i går - det var så hyggeligt at stå og lave dem
Det bedste er at alting er sket med skønt humør og overskud.
Har I også hygget jer med juleforberedelserne uden alt for megen stress og jag? 

Røde lys - hører julen til


... ligesom de lilla - den farve MÅ jeg bare have hvert år.
























... og den rene hvide, er slet ikke til at undvære...
























Fortsat dejlig december til dig :)




10 kommentarer:

  1. Det kan åbenbart anbefales med sådan en lang ferie, så skal jeg love for der kommer gang i dig. Hold da op alt det du har nået. Vi skal ikke jule her i huset, så der er ikke lavet mange forberedelser udover pebernødder og i morgen finsk brød. Nå ja jeg har også skrevet julekort og lavet et par dekorationer. Dine er flotte, det er sådan nogen med gran, det kan jeg slet ikke, men det kan du.
    Julegaverne blev købt i november, det var nødvendigt, hvis jeg skulle spare portoen, så de selv kunne tage dem med hjem, da de var her 30.11.
    Dejligt at du har sådan et overskud :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det må jeg sige...........vupti og så havde du klaret det :-)
    Sikke dog en masse overskudsenergi den Australientur har tildelt dig :-)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla.Ja! du har da godt nok haft turbu på den sidste uge.
    Men med en fantastisk rejse i baghovedet kan man jo godt forstå at i var lidt sent ude.
    Det er nu blevet indhentet............og med fine juledekorationer.
    Skal i gang med en ordentlig gang tarteletfyld i dag.
    Alt hvad der kan laves i forvejen er godt ............så er der mere tid til gæsterne.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  4. Jeg er ikke så meget til jul, men har da lige nu gang i trøffelkugler og karameller omgang to (de første blev for bløde).
    Hyg dig.

    SvarSlet
  5. Fine dekorationer. Her i huset er det altid manden, der laver dem, og der skal også altid være en med lilla lys og så kan vi også rigtig godt lide mørkegrøn.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Jeg skal da lige love for, at du har fået ladet batterierne godt op i Australien ;)
    Fine dekorationer du har fået lavet ;)

    SvarSlet
  7. ... tak-tak for jeres søde kommentarer, energien fejler ikke noget her hos mig i øjeblikket, det er jo dejligt - det værste man kan komme til er at stresse over julen.

    SvarSlet
  8. Kære Ulla.

    Jeg skal da lige love for, at du har fået et energi-kick af den australske sol:o) Det må være skønt at sprudle af energi her i den allermørkeste tid, hvor en anden næsten slæber sig afsted.

    Julen kom helt bag på mig iår (selvom den jo som regel plejer at starte den 24.12.o) så det kan nok være, at jeg pludselig fik travlt. Nu mangler jeg kun at gå i bad og varme sovsen:o) Nej fis med dig, din gamle tante....jeg mangler "lidt" mere end som så.

    Fine dekorationer du har kreeret.

    Sender de bedste ønsker om en rigtig hyggelig forjul til dig og dine kære.

    Knus og kærlige hilsner fra den knapt så energiske

    SvarSlet
    Svar
    1. Julen var også nær ved ikke at blive til noget her, for jeg kunne ikke forstå at vi var kommet til december, men så en dag kom jeg lige i det humør, som giver energi til en masse aktiviteter. Jeg mangle lidt mere end at "varme sovsen", men der er jo dømt juleferie her på matriklen fra i dag kl. 16.

      Rigtig god jul til dig og Syrenprinsen :) Knus for Malcolm og mig

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.