Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 29. december 2013

Melbourne - Botanisk Have

På vores tur til Australien tilbragte vi 2 dage i Melbourne, og den ene eftermiddag vandrede vi rundt i Botanisk Have, som er meget smuk og som ligger meget centralt.

Det var den 27. og 28. oktober og allerførst på sommeren i Melbourne. Rundt omkring i byen var der afblomstrede tulipaner, så det indikerede ligesom hvor langt hen på sommeren, vi var nået til.

I Botanisk Have var der et smukt område med en sø og overalt var der utroligt smukke træer.

Her kommer en lang billedkavalkade:







Laughing Kookaburra






Så utroligt flotte træstammer overalt.

De har mange år på bagen, disse træer.




Ranunkler og stedmoderblomster i skøn forening. Et farvebrag, som man kun kan blive glad af at se på.






I Fitzroy Gardens (der hvor Captain Cooks Cottage ligger) var der også mange smukke motiver:




Foran Melbourne Museum stod dette store, smukke "Gum Tree":
























Til sidst lige et par stemningsbilleder fra byen:

Udsigt fra "Shrine of Remembrance", som ligger i den øvre ende af Botanisk Have.
Eureka Tower helt til venstre - med guld på.

Floden ved aftenstide - vi boede lige ned til floden

Hvis du vil se mere om Melbourne, kan jeg henvise til vores rejseblog her.
Der kan du også læse mere om Eureka Tower, som ses på flere af ovenstående billeder. Det er den høje bygning med guldet foroven.



9 kommentarer:

  1. Ja hold da op, det er noget helt andet end det vi ser herhjemme. Tak for kigget.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tak for turen rundt i den botaniske have - spændende :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder fra en smuk have. Jeg skal da vist lige tjekke jeres rejseblog ud :)

    SvarSlet
  4. Åh altså Ulla....så smukt og eksotisk .....og ranunkler i ufattelige mængder - lige til at falde i svime over ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Tænk at have et bed med så flotte ranunkler! Hvor ser den have bare fantastisk ud! Den kunne jeg da godt tænke mig at besøge :-)

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Vidunderlige billeder fra din Australien tur.Kan ikke lade være med at tænke på hvor mange billeder i har taget.........det må være flere tusinde.
    Ville ønske at jeg havde et ordentlig kamera der kunne tage ligeså gode billeder.
    Når i ser alle jeres billeder igennem........må det være "næsten" som at være der på ny.
    Glæder mig til at se flere billleder.Rigtig godt nytår til dig og Malcolm.knus Jette

    SvarSlet
  7. Spændende planter og træer i Australien. Elsker farveladebedet med de stærke fárver

    Spændende træer og planter i Australien. Elsker bedet med de stærke farver.
    Godt nytår.


    SvarSlet
  8. Tak for rundvisningen.
    Dejlige billeder.
    GODT NYTÅR til dig og din familie.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.