Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 5. juli 2013

Hosta

Sidste år på plantemarkedet i Geografisk Have købte vi flere forskellige nye hosta og de blev alle plantet ved kanten af den nye dam.

De har godt fat - ja, man skulle næsten tro at de har flere år på bagen med den frodighed, de udviser nu.

Billeder fra i går eftermiddags fra damområdet.




Her er det Blue Mouse Ears




























Til sidst en lille hvid collage.

I midten hvid allium og en lille ukendt rose i krukke. Tv. fuglemælk og pæon.
Th. Winchester Cathedral og hvid Malva i udspring

10 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Dejlige billeder fra jeres dam.Og der ser da dejligt frodigt ud.Jeg tror at vi er rigtig mange der har store og flotte hosta i år......mine har aldrig været større.
    Kan se at du også har bronzeblad.....den er bare så flot.Men har du ikke byttet om i den hvide collage?Jeg mener at det er vortemælk til venstre.Men pyt de er dejlige alle sammen.
    Håber i har en dejlig aften i havnen.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. JO, da - det er selvfølgelig omvendt, jeg retter det lige.

      Slet
  2. Det ser nu ud til, at det ikke kun er hostaerne, som er frodige. Det hele strutter jo af grokraft. Og smukke blomster er der jo også en masse.

    SvarSlet
  3. Rigtige dejlige billeder af dammen. Sådan en bør findes i enhver have :)

    SvarSlet
  4. Åh hvor skønne Hostaer! Jeg har også mouse ear ;-) Den er bare så sød!
    Jeg ønsker mig både Fuglemælk og nogle flere hvide Malva til næste år!
    Det ser rigtig spændende ud omkring jeres dam.
    K.Gro

    SvarSlet
  5. Ihhh hvor er det fine billeder. Elsker din hvide kollage - den er virkelig fin. Jeg er også glad for hosta - for de er SÅ taknemmelige og grovillige. Det er lige noget for mig.
    Jeg er ret vild med de små mouse ears - men har endnu ikke fået købt mig én. Men frist - det er jeg HVER gang jeg ser dem.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Sikke nogle fine hostaer - især din mouseears. Jeg synes også det er utroligt så store de er allerede den første sæson, de må trives godt. Jeg er selv ved at fylde et bed ud med brogetbladet hosta, det laver jeg et indlæg om en dag! Det er nogle skønne billeder du viser. Jeg kan lide dem allesammen.

    SvarSlet
  7. Hosta gør noget for haven. Den binder haven sammen og så kan jeg godt lide den variation de giver. Ligesom den røde heuchera også passer godt ind i. Skøn hvid collage. Dejligt frodighed i jeres have lige nu.

    SvarSlet
  8. Lækre hosta og lækre billeder fra haven. Knus

    SvarSlet
  9. Dejlig kig hos dig, Ulla.
    Det er altså så hyggeligt med en havevandring rundt i bloghaverne her om aftenen :-)
    Kh. Lone

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.