Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 23. september 2020

September billeder

 Oh, så skøn en måned september er i år - det er bare dejligt.

Flere andre viser de smukkeste billeder med dis og sol - dagens billeder her er helt uden det, for der var lettere skyet da jeg ramte hjemadressen og gik på havevandring.


Farverne er både intense og dæmpede - og virkeligt meget blomstrer stadigt.

Kom med :)

Først de mørke farver:


Burgundy Ice

Her og næste billede:  Munstead Wood - den bedste mørke rose hos mig i år.




Dernæst de mere dæmpede, men skønne er de:

Limelight

Dahlia Cafe au Lait og hortensia Limelight

Endnu en Limelight (i krukken) og en Vanilla Fraise til venstre

Annabelle og til højre løvet af Russisk Kulsukker

Den nyeste hortensia - kender den faktisk ikke...


Clematis Mr. President er i blomst igen - den har vist glemt at den er en gruppe II som normalt ikke blomstrer sidst i september (vi har haft den i drivhus en del af sommeren, måske er det derfor - nu er den rykket ud med krukken for 2 måneder siden)




Lidt fra dammen, som viser fine efterårsfarver:





Tilslut nogle af de roser, som skal klippes langt ned til foråret, for de står blot med roser højt oppe i vejret og der kan jeg jo ikke se dem.

Graham Thomas har virkelig mange blomster lige nu, disse er kun en lille del

Dette er Ghislaine de Feligonde med lille genblomstring. Den vi jeg ikke klippe langt ned.


... men denne her: Pilgrim - den skal helt ned.


Alt for nu - forhåbentlig blogges vi ved på søndag - alle andre dage er besat med andet godt.


16 kommentarer:

  1. Så mye fint som blomstrer hos deg nå! Morsomt med din President. Min har blomstret fra juni til begynnelsen av september. Kanskje de egentlig har en veldig lang blomstring?
    Flotte roser hos deg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sjovt med Presidenten - måske har det været et anderledes haveår for den i år. Vi må nyde den i hvert fald.
      Tak :)

      Slet
  2. Det ser fint ud, nogle af roserne har det med at blive ranglede, så må vi bare klippe. Jeg har også nogle, der skal klippes, når de er færdig med blomstringen. Nogle af dem vover jeg måske at tage i efteråret.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg følger med hos dig mht. klipning.... jeg tør nu nok ikke at tage de høje gule roser i efteråret, det må vente til foråret.

      Slet
  3. Dejlige billeder - hvor har du meget, der blomstrer stadigvæk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen - ja, der er meget at nyde - september er også en skøn måned.

      Slet
  4. Min Graham Thomas skal også klippes meget langt ned til foråret. Den har fået kedelige høje ben. Skønne hortensia du viser, og også dahlia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi må ud med saksen :)
      Jeg har en 10-12 roser, som virkelig skal barberes ned og have en ny begyndelse.
      Jeg er i tvivl om min Mme Alfred Carriere i blommestræet også skal - har du nogen erfaring med det?

      Slet
  5. Dahliorna är magnifika fortfarande och vilken färgskala dem kan bidra med. Munstead Wood är en väldigt vacker ros men exemplaren hos mig dog. Den ska dock få en chans till bara för att... ..den är så vacker :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må give Munstead Wood en chance mere, Carina - den er så smuk.
      Her har den virkelig været en af de bedste roser i år - den er passet med masser af vand og gødning - måske derfor.
      Ja, Dahliaerne er så skønne - haven var fattig uden dem på denne tid af året.

      Slet
  6. Billeder og farver gør sig godt i overskyet, selv om sol er dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overskyet vejr er godt fotovejr, sådan er det vist bare :)

      Slet
  7. Det er en smuk serie billeder fra jeres have. Farverne ser så afstemte ud. Er de to runde klippede buske på billedet med ‘Vanilla Fraise’ en slags benved? Den russiske kulsukker har nogle meget flotte blade.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna, tak for dine søde ord. Ja, det er vinget benved de to halvgule kugler - de er mere gule i foråret og på magisk vis passer de fint ind i sammenhængen med gule tulipaner mm på den årstid.

      Slet
  8. Hej!
    Helt fantastiskt, har haft den dahlian, men den tog slut. Dags att skaffa den igen.
    Limelight och Ghislane står på önskelistan. Tror jag väntar till våren.
    Så fint hos dig.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Den Dahlia er jeg meget glad for, håber at kunne overvintre den til næste år.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.