Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 22. marts 2020

Solskin ombord


Haven har fået en del opmærksomhed i denne weekend hvor vi i den grad har nydt det skønne martsvejr og det fantastiske solskin.

Der er blevet klippet flere roser ned, luget i bedene og klippet stauder ned.

Jeg er ikke færdig, nej....

Men er ret fortrøstningsfuld om at nå at få det hele til at se totalt flot ud inden udgangen af marts og dermed kunne slappe af i påsken med hyggejobs i haven.

Og på den måde være på forkant mod ukrudtet på en helt anden måde end jeg var sidste år.

Der er masser af skønne motiver i haven lige nu, her er nogle af dem.


Der er stadig krokus i blomst i haven

Løjtnantshjerte er allerede med blade.





Ligularia er allerede godt på vej

I det gule bed står en enlig påskeklokke, den er trofast hvert år, men breder sig ikke.



Vi fik også taget hul på det med at drikke kaffe i drivhuset.

I al hast fik vi flyttet en række krukker ud af drivhuset (dem med roser og stauder), fik fejet og så var der klar til kaffe og lidt afslapning i går eftermiddags.




I eftermiddags var vi ude at gå en længere tur i Aarhus, det kom der nogle skønne billeder ud af og dem vil jeg vise en af dagene.

Håber I alle har nydt denne skønne weekend.

11 kommentarer:

  1. Så flotte billeder, Ulla - ja, det fine vejr har givet lyst til at arbejde i haven. Det har jeg også gjort.

    SvarSlet
  2. Deilig å se dine løkblomster! Ja, nå gjelder det å få ryddet i hagen. Det er mye arbeide, men det er hyggelig også.
    Klem

    SvarSlet
  3. Godt det går fremad med haven, så I kan nyde påsken.
    Glæder mig til billederne fra turen.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Flotte billeder fra haven - det ser lovende ud!
    Og i den sol er havetjansen bare hyggelig!

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
  5. Flotte og hyggelige billeder! Jeg går og lurer på roserne, som virkelig skal have ordentlig omgang med saksen. Det er et job, jeg simpelthen hader, og Søren hader fraklippet☹️

    SvarSlet
  6. Hei Ulla.
    Flotte bilder fra hagen. Mye flott hos deg. Koselig å kan ta en pause i drivhuset. Mitt står fullt av ting. Må begynne å rydde snart.
    God uke.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla!
    Det var en hel del fint som blommar hos dig. Det blir en hel del gjort i trädgården, har också startat rensning av rabatter. Skönt att ha något att skingra tankarna med.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  8. Beautiful photoss to brighten our eyes in these difficult times around the world.
    Stay well

    SvarSlet
  9. Låter skönt med kaffe i växthuset :) Helgen var fantastisk även här så det blev ett par timmar i solstolen med en kaffekopp. Har varit lite omotiverad.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  10. Du fik sandelig udnyttet solen. Vi sad også ude med kaffen :-)
    hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle jeres kommentarer, som jeg nød at læse :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.