Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 3. marts 2020

F e r i e m i n d e r : Engelske haver V

KIFTSGATE Court Gardens

En helt særligt have, som modsat så mange andre ikke er ejet af National Trust.

Haven omgiver det ret statelige hus, som har mange fremmede træk. Haven er niveau-delt, ret kraftigt - med skønne kig ud over det dejlige landskab og ned i de lavereliggende haverum. Haven er skabt af tre generationer af kvinder og har et tydeligt feminint udtryk mange steder.

I kan læse mere om Kiftsgate her.

Kom med...


Dette syn er det første, der møder en, når man runder hjørnet. Man fornemmer tydeligt flere haveniveauer.


Et kig ned over den lavere del af haven og den smukke halvcirkelformede dam.


Et kig ud over det skønne Cotwolds.



Haven bugnede af blomster, roser, stauder og alt muligt - jeg har dog kun valgt at vise ganske få.


Den gamle tennisbane blev ombygget til dette imponerende vand-anlæg.





Jeg kan varmt anbefale denne have, som har så mange flotte og smukke elementer.
Her er også den berømte Kiftsgate Rose - men den var desværre afblomstret da vi var på besøg.


11 kommentarer:

  1. Så fine bilder du har tatt! Det er en vakker rose den du viser. Takk for at du deler dine bilder :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at du synes :) Tusind tak

      Slet
  2. Hej!
    Det är så härligt att se bilder från vackra trädgårdar. Ser så fint ut.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  3. Så kom vi igen med på tur, tak for det.
    Det ser ud til at være en flot have. Rosen ligner Giscard d´staing.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, at du har ret i. Haven var en af de mest stemningsfulde haver, jeg har besøgt i England.

      Slet
  4. Hei.
    Takk for turen. Fantastiske bilder og må være en opplevelse å besøke slik en hage.
    God torsdag.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en stor oplevelse at se denne have, både med indretningen og med den smukke udsigt ud over landskabet.

      Slet
  5. Tack för jag fick följa med... Att offra tennisbanan var ju ett jättelyft tänker jag - mycket snyggt. Cotswolds är en underbar del av UK.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også bedre lide bassinet end en tennisbane :)

      Slet
  6. Såååå vackert....vilket ljuvligt inlägg!
    Vårkram från Titti

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.