Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 24. marts 2020

Søndagens gåtur - lidt fra mit Aarhus


I disse Corona-tider er det jo ikke nemt at mødes og være sociale, men vi fik en "Walk-and-talk" aftale med den ene af vores sønner og svigerdatter og mødtes for gå en lang tur i det smukke søndags-solskin - med god afstand til hinanden og ingen kram, snøft.

Vi gik en rute hvor der ikke var alt for mange mennesker og alle var flinke til at at holde afstand og tage hensyn.

Vi gik bl.a. i universitetsparken. Tænk, der har jeg aldrig før gået tur !  Utroligt, hvad Corona-tid kan gøre af positive ting - det er værd at huske på.

For øvrigt blomstrede de japanske kirsebærtræer på det lille torv ved Aarhus Å - det var så smukt.









16 kommentarer:

  1. Takk for de deilige bildene fra søndagsturen! Japanske kirsebærtrær er så pene. Ja, nå er det best å tale med folk på god avstand.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker japanske kirsebærtræer selvom de står så kortvarigt.
      Afstand er det nye mode-ord :)
      klem

      Slet
  2. Fine billeder fra din by. Jeg besøgte den indre by og Magasin, da Bent var ved øjenlægen i januar, det var lidt skuffende.
    Jeg har faktisk været i Universitetsparken, men det er nu næsten 50 år siden ;)
    Godt I kan gå walk and talk, vi må nøjes med mobilen, nu er det helt udelukket at mødes, når vi bor så langt fra hinanden :(
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må jo tage alternative løsninger i brug.
      Her til formiddag har jeg såmænd været i online "strikkecafe".
      Knus

      Slet
  3. Hej Ulla!
    Ser riktigt fint ut i parken. Ja man får hitta på nya sätt att umgås.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Parken var rigtig fin og jeg tænker at den er endnu smukkere i maj. Måske må vi derned igen.
      Pas på dig selv :)

      Slet
  4. Flotte kirsebærtræer. Dem har jeg til gode at se en dag.
    Det mest mærkelige ved sådan en anti-smitte-walk-and-talk er at gå og tale på to meters afstand. Men det er klart bedre end ingen ting :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. helt klart - og jeg skal have lavet nye aftaler til kommende weekend.

      Slet
  5. Det var da en fin ide med en gåtur sammen. Vores datter bor jo i Aarhus og hun bruger Botanisk Have en hel del, det er ikke så sjovt at bo i en lille lejlighed i byen, men de klarer det nu fint og ses en hel del med venner online, de har endda kor øvning online :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er stor hittepåsomhed rundt omkring for at minimere ensomheden og for at se sine venner og familie - det er dejligt.

      Slet
  6. Sikke et smukt billede med de smukke lyserøde træer Ulla.
    Åhhhh jeg hader de her tider.
    Savner min datter helt vildt. Men da AA er meget sart og Ida-Katrine ikke bor hjemme mere
    må vi udskyde at ses. Det er alt for risikabelt.
    Dejligt i fik jer en dejlig gåtur og med ny inspiration.

    Klem og skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hårde tider og jeg føler med jer, der har det så meget værre end vi. Jeg er jo vant til at mine drenge ikke er hjemme mere.

      Slet
  7. Aarhus er en dejlig by. Jeg er helt vild med, at de har åbnet åen. Min mand har boet - og læst - i Aarhus for mange år siden, og han har vist mit Univeristetsparken :-)
    Det er ekstra dejligt at vejret er godt i disse dage, fordi det betyder, at vi kan lave walk-and-talk møder med hinanden. Men jeg giver Lisbeth ret i, at det er mærkeligt at gå og stritte med flere meter imellem os.
    God solskinslørdag til dig, Ulla!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er blevet rigtigt godt langs åen, et helt andet miljø end tidligere.
      Med afstand kan man i hvert fald ikke gå og hviske - der skal tales lidt højere og tydeligt :)
      God mandag.

      Slet
  8. Åhh så härligt! Ja man får hitta på lite nya sätt att ses just nu...bäst så!
    Varm kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er stor opfindsomhed rundt omkring, også med online møder og chats - det må vi så bruge.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.