Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 1. marts 2015

Også jeg har købt Dahlia


... en stor skøn kasse kom med 18 stk. Dahlia knolde fra Blomsterverden.
De havde også et fint og stort udvalg, så det blev her jeg bestilte mine nye Dahlia i år.

Regner med at der skal laves et flammebed omme i den nye afdeling når det nye drivhus er stillet op, så der vil jeg bruge de mørke Dahlia og de stærkt pinke og orange.

De hvide/lyse skal i krukker og i de hvide og gule bede.

Billeder lånt fra Blomsterverden.dk

Navnene er:

Arabian Night - Tamburu - Night Queen
Dracula - Orange Fubuki - Bishop of Oxford
Stoltze von Berlin - Classic Swanlake - Bishop of Dover


Store flotte knolde er det.

Jeg købte endvidere 3 mørke liljer "Mapira" og 2 pæoner "Sarah Bernhardt".

Så må det godt snart blive frostfrit og forår :)


20 kommentarer:

  1. Så har du sikret dig masser af farve i sensommerhaven. Nr. 6-9 har vi gemt fra sidste år, hvor de gjorde det rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, Marie - det vil jeg glæde mig til.

      Slet
  2. øj, det bliver flot.... jeg tror ikke at jeg skal ha nogen i år., jeg har et lidt ambivalent forhold til dem... men de er jo smukke, sidste år fik jeg foræret en STOR Georgine i en potte og den stod flot hele sommeren, måske køber jeg sådan en igen, det er noget nemmere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også have nogen af mine i store krukker, har ret høje forventninger til dem, kan du nok forstå :)

      Slet
  3. Hej Ulla

    Jamen det ser da super ud - selv har jeg ingen Dahlier, jeg synes at sneglene er for hårde ved dem, så dem nyder vi hos andre:)

    Mapira er en lækker mørk lilje en Longiflorum Asiat hybrid med stor vækstkraft!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sneglene kan være en plage, men vi har heldigvis ikke så mange og så må jeg bare holde ekstra øje med de ulækre bæster.
      Det glæder mig - det du skriver om Mapira :)

      Slet
  4. Det bliver da helt vildt med nye ting og planter i jeres have i år :-)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla
    Nå du skulle også have lidt fra Blomsterverden. Jeg kan se, at du også har fået store fine knolde. Jeg synes, det er fine ting, de handler med.
    Jeg så slet ikke efter deres liljer, det var måske en fejl :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også imponeret - ja, jeg syntes der skulle lidt modvægt til al den Bilka snak...
      De havde nu ikke mange liljer, men den mørke her kunne jeg ikke se udenom :)

      Slet
  6. Wow Ulla der er I nok gået til den :-) Det bliver spændende med det nye drivhus og alle de flotte Dahliaer :-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gro - der er jo længe til de kommer i blomst, men den tid, den glæde :)

      Slet
  7. Det er nogle flotte dahlia du har købt. Jeg så jo flammebedet ved CD, og det var fantastisk. Jeg blev også fristet ved Blomsterverden, og fik købt nogle dahlia og en enkelt lilje. Det er fine knolde synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, CD's flammebed er noget ud over det sædvanlige, men jeg har da hente inspiration der også. Ja, Blomsterverdens knolde er meget fine - de fortjener da også lidt reklame.

      Slet
  8. Hej Ulla.Der er vist gået Dahlia i den her på bloggen...................men nogle skønne nogle du har købt.
    Det skal nok blive et fantastisk bed med de farver.
    Har også selv købt godt ind af de skønne blomster....................så nu håber jeg at jeg kan finde plads til dem.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. he-he - ja, det er da ikke det værste, der kan ske, vel?
      Vi får dem nok skruet ned i haven :)

      Slet
  9. Helt ærligt...hvor overskudsagtig og fremsynet er du lige..? Her er jeg endnu ikke nået til årets frøindkøb, så føler mig nu solidt presset:0) Men skøøøøne farver:0)
    Varme havehilsner fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså... Katinka - det er jo nemt at blive fristet når man læser med hos flere, der også har købt. Jeg har nu også købt frø.... Jeg holder øje med dig ! Om du køber Dahlia :)

      Slet
  10. Hej Ulla.
    Jeg synes også at dine dahlia-knolde er store og meget flotte. Vores knolde er ikke 1/3 af den størrelse. Vi har åbenbart været meget uheldige og Blomsterverden har lovet os en erstatningsvare. Dejligt at se, at de sælger gode varer, da de er meget rimelige i pris.
    Mange hilsner fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Priserne er fuldt konkurrencedygtige. Nu har jeg altså ikke haft alle poser åbnet, men jeg regner med at det er samme kaliber. Dejligt at de ville give jer lidt ekstra når I ikke har været så heldige.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.