Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 28. april 2018

Hvid stjernemagnolie Stellata


Min hvide stjernemagnolie har aldrig været flottere end i år.

Den er stadig en lille busk, selvom den er 6 år gammel.

Står selvfølgelig i det hvide bed...







Vi har været en del i haven i går  og i dag og er nået et pænt stykke med de ønskede og påtrængende opgaver.

I morgen fortsætter vi.

Når ikke jeg lige arbejder i haven, får jeg faktisk meget tid til at gå med at beundre og nyde mine hvide og gule bede.

De er helt forrygende smukke og jeg har vist billeder før, men kommer lige med nye billeder her.

Så STOP her hvis ikke du vil se flere narcisser mm.








Pulmonaria "Sissinghurst White"
































God søndag derude :)


**********

UPDATE 2. maj:

Nu er stjernemagnolien fuldt udsprunget og står så smuk som aldrig før:


29 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg stoppet ikke. flotte bilder av narcisser med mer. Som jeg misunner deg magnoliaen. Flott er den. Her kommer det bare en blomst. Skyldes nok den harde vinteren. Fortsatt god helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er første år at stjernemagnolien er så fin, så jeg er bare glad.

      Slet
  2. Hej Ulla

    Det ser da bare super ud!

    Ha en dejlig weekend!

    SvarSlet
  3. Sikke smukke billeder - nu har jeg nydt dem to gange!

    SvarSlet
  4. Hej Ulla!
    Så vackert det är med vitt och gult. Härlig blomning på magnolian. Min stjärnmagnolia har inte vuxit mycket på de år jag haft den. Den är fortfarande bara en liten buske. Den har många knoppar men det brukar inte bli så många blommor på den. Din är riktigt vacker.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke din vil give mange blomster på et tidspunkt, det må vi da håbe. Min har aldrig før været så blomsterrig.

      Slet
  5. Der var den jo den brogede Judaspenge. Hver gang jeg går forbi min den mørke tænker jeg nu... husk bytte frø med Ulla.
    Lækre ting du ellers viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var den jo :) jeg skal nok huske det med frøene. Faktisk har jeg taget mange flere billeder af den, som jeg vil vise i et kommende indlæg.

      Slet
  6. Jeg elsker stjernemagnolia. Vi har et træ ude i haven. Da vi flyttede ind for fem år siden havde det halv størrelse. Nu er det et rigtigt træ. Det begyndte at tage fart da jeg beskar det forneden og stammede det op. Derudover har det fået rigeligt ekstra vand i tørre perioder og gødes af og til. De er så smukke de stjerneblomster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Therese, velkommen her :) Jeg tror ikke min udgave er en af dem, der bliver store, men lidt har også ret. Du har da en fin blog selv, og så lige dit magnolietræ. Flot.

      Slet
  7. Flotte stjernemagnolia! Jeg vil gjerne se mer av dine narcisser, for de er jo så fine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du er med på flere narcisser - inden længe er de jo forbi.

      Slet
  8. Hej Ulla
    Det ser flot ud med dit hvid/gule bed, flotte billeder også af stjernemagnolien, min er mindre end din ;)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for det hele - hvidt og gult, det er mine yndligsfarver lige i tiden.

      Slet
  9. Ser gjerne flere narcisser:-) Stjernemagnoliaen er vakker, nå skal jeg ut å sjekke hvordan vår ser ut etter nok en frostnatt..
    Ha en fin søndag/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber jeres har overlevet frostnatten :)

      Slet
  10. Flot, flot kavalkade. Jeg ville ønske at min magnolia var en stjernemagnolia - den er SÅ fin - også set nedefra, som vi gør med vores, fordi den er så stor ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den fylder ikke meget - har du ikke plads til sådan en i din have?
      Tak for roserne:)

      Slet
    2. Jeg har kun 300 m2, der er tæt tilplantet, så stjernemagnolien forbliver en drøm, som jeg i stedet nyder hos jer andre.

      Slet
    3. Ja, 300 m2 er ikke meget, jeg er glad for mine ca. 550 m2 have :)

      Slet
  11. Woooooooooooooo den er smuk med smuk på den magnolia.
    Glæder mig sådan til at se min for første gang i blomst..... hvis det sker i år!

    Smuk dag til dig
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, supersmuk er den virkelig - og jeg har forsøgt at formidle det med billederne.
      Tålmodighed er en dyd !

      Slet
  12. Hej!

    Nej, det går inte att få för mycket av narcisser och vårblommor i vitt och blekt gult :) Underbara växter och vilken harmonisk kombination du skapat!

    Det enda jag har för mycket av är bilder som jag inte vet när jag ska hinna framkalla...

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  13. Ej Ulla, jeg dåner nærmest, over de smukke, smukke blomster du viser, så selvfølgelig stopper jeg ikke i utide. Hold nu op, hvor er det bare en fryd for øjet.
    Knus og kram
    Malene

    SvarSlet
  14. nice, beautiful cavalkade. I wish my magnolia was a star magnolia - it's so nice - also from below, as we do with ours because it's so big ;-)

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.