Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 15. december 2014

Årets sidste roser

... blev såmænd denne buket, som vi plukkede i haven i går.





Det er da ikke så ringe...

18 kommentarer:

  1. Skønt at kunne plukke så sent på året :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt specielt og lidt tilfældigt at jeg fik øje på roserne ude i haven.

      Slet
  2. Hej Ulla.Forsøger lige igen.Skøn buket du har plukket i din have...................det er bare utroligt
    Var selv en runde i min have i går for at finde motiver til mit indlæg................og der var da godt gang i forårsblomsterne.Både vintergækker og Sct.Hansurt er på vej op.
    Og en enkelt stor rosenknop på min CD rose var der også.
    Nyd nu dine smukke roser.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Nyder dem... Men kommer slet ikke i haven i denne tid.

      Slet
  3. hej Ulla
    Ja det er flot at kunne plukke sådan en buket roser 14. december. Jeg plukker ikke ind af mine længere, der er nu heller ikke så mange, men hvis jeg plukker dem ind, kan jeg jo ikke tage billeder af dem.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh... du har jo også mulighed for at nyde dem udendørs i løbet af dagen.

      Slet
  4. Det er da helt fantastisk, at det kunne give til en hel buket roser fra haven her midt i december :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg nu heller ikke huske at vi har prøvet før. Men de pynter virkelig herindenfor.

      Slet
  5. Kære Ulla

    Ja, det er imponerende at kunne plukke en så skøn buket midt i december. Egentligt helt småskørt. Jeg har desværre ikke haft tid til at være meget i min have på det sidste, selvom jeg har masser af gøremål. Det er mørkt, når jeg går, og mørkt når jeg kommer hjem, men da jeg i weekenden var trukket i arbejdstøjet måtte jeg næsten le, for jeg har også roser på flere buske. Det mest vanvittige er, at Winchester Cathedral som jeg har været så arrig på, fordi den får "ting" på bladene midt på sommeren, næsten uanset hvordan jeg behandler den, stod med flere udsprungne roser og de fineste grønne blade uden "ting". Helt absurdt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mørkt - det er ikke ordet...Så må vi ty til weekenderne, men jeg kommer stort set ikke ud i haven i denne tid. Winchester Catherdral er lidt skør - min stod også med flotte blomster langt hen i oktober efter en længere pause. Så må man nyde mens de er der.

      Slet
  6. Det blev en fin buket. Gad vidst hvor længe sådan nogle decemberroser kan holde inde i varmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. De holder endnu, de flest af dem. Så yndige nu hvor knopperne har åbnet sig.

      Slet
  7. Jeg er også spændt på hvordan roserne holder sig inden for...... men man ser dem jo alligevel ikke rigtigt udenfor mere, så det er med at nyde dem så længe de nu holder sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. De står skam endnu, i fuldt flor, omend nogle af dem har drysset.
      Jeg må da ud i weekenden og se om der er flere... ikke :)

      Slet
  8. Det var da helt utrolig flot - og så her midt december!

    SvarSlet
  9. Hej Ulla. HOld da op, en buket roser fra haven i december!!:). Mon det nogensinde er sket før? Den engelske julekage lyder temmelig lækker og ser meget indbydende ud. Din anderledes krans er også flot.

    SvarSlet
  10. To see roses from the garden so late in the year. Here that would be a "Christmas Miracle"! Nice visiting today. JC

    SvarSlet
  11. Det er fantastisk, at der stadig er roser - sikke en smuk buket!
    Ønsker dig en rigtig god jul :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.