Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 7. december 2014

Blegt decemberlys

I går ved middagstid tog jeg disse billeder, da jeg midt i alle mine forberedelser til dagens gæster så ud ad vinduet at SOLEN SKINNEDE.

Det var faktisk rosen Jaques Cartier, der fangede min opmærksomhed da blomsterhovedet duvede i vinden og var badet i sol...   lige uden for vinduet.



Så det blev lige til en hurtig haverunde for at se på flere solskinsmotiver:




























Nu til morgen regner det her.

Lidt stemning fra de indendørs arealer:



Vi har været i gang med at flette stjerner, skal bruges til  bordpynt til vores store julefrokost med familien næste lørdag.




God 2. søndag i advent, nu vil jeg tænde lys nr. 2 også.


11 kommentarer:

  1. Billeder med sol på denne årstid er altid et hit. Du har da også mange roser endnu.
    Ja i dag må vi så have regn og blæst, men godt solen glædede os i går.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Roser i december ♡ Dejlige billeder og skønne stjerner, du fletter! Her nød vi også solen i går.

    SvarSlet
  3. Jeg var også ude at se roser i solskin i går. Helt vidunderlig!

    Tak og god 2. søndag i advent til jer :-)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Tænk engang at der stadig er lidt roser tilbage i haven, ja og klokkeranken :-). Det ser så smukt ud i vinter solen! -
    Knus Gro og rigtig god advent :-)

    SvarSlet
  5. Ja det var en dejlig dag i går, hvor solen skinnede :-)
    Skønt i stadig har lidt blomster i haven, og et dejligt billede du har taget hvor lyset spiller i græsset :-)

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Skønne solskinsbilleder fra din have.....................græsserne går sig bare SÅ godt ud i solskin.
    Hyggeligt at sidde og lave fine stjerner til jeres julefrokost.
    Er vild med billedet af den smukke klokkeranke..............og utroligt med roser her i december måned.
    Dejligt med hyacinter............. de hører bare julen til.
    Rigtig god advent til jer begge Knus Jette

    SvarSlet
  7. Dejlige december billeder. Ja, lyset er så fint....

    God advent
    JetteMajken

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder. Man skulle slet ikke tro at det er december, når man kigger på dem. Det ligner en ganske almindelig sensommer dag.
    Knus Heike

    SvarSlet
  9. Skøn stemning både ude i solen og inde:-)
    Også en dejligt adventssøndag til dig.

    SvarSlet
  10. Hej Ulla

    Ja, igår var det faktisk rigtig godt vejr. idag ville der nok havde været lidt mere vand på billederne:)
    Imponerende som en del roser stadig viser livskraft!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  11. Det var gode billeder i solskinsvejret, godt at du kunne dele dem her på bloggen. I dag har det øsregnet hele dagen her hos os, så vi har været i Ikea og købe et par julegaver!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.