Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 8. december 2014

Skriver du julekort.... ?


Dette indlæg har ikke det mindste med have at gøre....



Her i december sniger der sig altså nogle helt andre aktuelle emner ind på min blog og det er jeg heldigvis ikke ene om.

Jeg inspireres i stor stil i Blogland med både julepynt og forskellige kreative ideer, og det nyder jeg.

Hvert år i begyndelsen af december tænker jeg, at "i år vil jeg altså ikke skrive alle de julekort..." Der findes jo både Facebook og email og hvad har vi... og det må gøre det ud for julehilsnerne i år...




Men jeg ender altid med at ombestemme mig, for jeg bilder mig ind at modtagerne bliver glade for at få et ægte, gammeldags julekort med dyrt frimærke på kuverten og det hele...

Så nu har jeg igen fået skrevet julekort til hele familien i England - the land of cards - og til gamle venner, onkler og tanter indenlands. 

Nogle får en lang hilsen med lidt opdateringer på vores families ve og vel og andre får blot et 

Merry Christmas & a Happy New Year

Det er tanken, der tæller.

Jeg bliver selv så glad når der ligger et julekort i min postkasse - den, der står ude ved vejen.
Så ved jeg, at nogen har tænkt på os, og det varmer.

Fortsat god december :)




13 kommentarer:

  1. Hej Ulla. Jeg siger det samme som dig for jeg skriver også julekort fordi jeg tror, modtageren bliver glad for at få et "rigtigt" julekort med posten, selvom det er noget kostbart med frimærkerne! Jeg bliver nemlig også selv så glad, når der kommer et til mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige netop. Det er jeg sikker på at de gør. Modtagerne.

      Slet
  2. Hej Ulla.Ja !!! jeg kan nu også godt lide af få julekort..................men de daler hvert år i antal.
    Plejer ar skrive nogle og tyve før i tiden.De fleste sender en mail eller sms.............men det er nu ikke det samme.
    Bliv bare ved med at vise lige hvad der er oppe hos dig................jeg nyder det i hvert fald.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det gør jeg så....
      Vi er nok nogle, der skriver flere kort end vi modtager, men det skal man jo ikke sådan gå og holde regnskab med...
      Knus, retur

      Slet
  3. Hej Ulla.
    Jeg har altid skrevet julekort, og jeg elsker i den grad de få jeg også modtager tilbage fra folk. Syntes det er sådan en skam at facebook og e-mail har taget over med julehilsnerne. Det er bare for upersonligt for mig.
    Jeg har altid lavet kortene selv. Før i tiden klippede og klistrede jeg fine kort. Nu er jeg gået over til at udsætte hunden for tortur i stedet. Niecer og nevøer elsker at få et julekort med vores hund, som de alle kender - specielt hvis den er klædt ud med rensdyr horn eller andet sjovt.
    Længe leve julekort med posten.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan er det jo - børn og hunde må holde for... Jeg har også i tidens løb fået fine hjemmegjorte kort fra veninder, dem skatter jeg meget højt. Og der kan de elektroniske nu ikke være med.

      Slet
  4. Julekort er en dejlig tradition og noget helt andet end en e-mail :-) Jeg skriver også julekort, men dog ikke så mange som før. Jeg har også familie i England, og de skal i hvert fald have et gammeldags, håndskrevet julekort :-)

    SvarSlet
  5. Ja det er da hyggeligt med julekort, vi har lige fået et i dag med mange små billeder af Arthur, men ellers er det ikke længere mange julekort, der finder vej til vores postkasse, gad vide om det ikke er min egen skyld :) jeg synes nu også, det er dyrt, og endnu dyrere til England.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja... man skal jo yde før man kan nyde... Men kortet med billeder af Arthur er garanteret en sikker vinder og det kan man da kun blive glad for.
      Dyrt... ja - men det er der jo så meget ved julen, der er. Knus retur

      Slet
  6. Jag knåpar glatt ihop familjens julkort varje år. Man får skilja på vardag och fest? Vanliga vardagshälsningar är OK via dator etc men visst är det bättre med ett julkort som jag kan sätta opp i köket och bli glad åt varje gång jag ser. Och tänk så många brevbärare som mister jobben om vi slutar skicka kort och brev :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du helt ret i. Jeg stiller også mine julekort frem på hylden - altså dem, jeg selv har modtaget.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.