Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 30. september 2014

September glimt


September er næsten gået, og det har da været den skønneste september i årevis. Når jeg tænker tilbage, er det lune solskinsdage og stor blomsterrigdom sammen med begyndende forfald, som popper op.

Her på bloggen gik hele september jo med den virtuelle haverejse i England, men jeg har taget billeder af haven undervejs og vil da lige vise lidt herfra.

Disse billeder er taget i går og inden for de seneste 8-10 dage.




Bjergknopurt remonterer for anden gang, et dejligt indslag i septemberhaven også.


Rosenresli sammen med efterårsramt hortensia

Mme Alfred Carriere. Nyplantet i april og nu med en højde på ca. 2,5 meter.

Poulsen-rosen Pernille - ældgammel i bedet og meget trofast

En anden gammel kending: Ingrid Bergman

Ny i haven:   Feeling



En pose med blandede Cosmos frø kan give en utrolig blomsterrigdom i september,
jeg har løbende klippet de visne blomster af og regner med blomster indtil frosten kommer,

Rhapsody in Blue en skøn september morgen.

Hortensia Limelight - Rosen Astrid Lindgren - Solhat Tomato Soup
Mere Rhapsody in Blue


Sølvlys "Brunette" med skøn duft.

Gertrud Jekyll remonterer smukt.

Zephirine Drouhin
Rose Westerland, virkelig en god remonterende rose - hvid Malva/Katost



Solhatte i forfald

Alle stadier af solhattens liv er smukke.

Vi  [læs: Malcolm. Jeg har haft hånden i ro]  har i slutningen af september også været på plantemarked med nyt bed til følge, og har lavet lidt om i damområdet.
Det kommer der lidt om i et senere indlæg.


SYNES DU IKKE OGSÅ AT SEPTEMBER VAR GOD?

7 kommentarer:

  1. Jo september har været fantastisk, dejlig at se billeder fra din have, når jeg nu ikke selv kom for at se den i år. Det ser godt ud - også Rhapsody in blue :)
    Zephirine Drouhin har jeg ikke, men den ser nu fin ud. Glæder mig til at se forandringen i damområdet.
    Godt I også har Feeling, den er nu fin.
    Knus Lisbeth
    Knus Lisbeht

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er din Rhapsody in Blue.
      Bemærkede også at du fik en "Feeling" med hjem fra markedet.

      Slet
  2. September i år har været helt fantastisk. Sad netop og skrev et indlæg lidt a la dit, og jeg kan også kun tænke tilbage på den smukkeste måned. Netop roserne er kommet stærkt igen, efter de - hos mig - har lidt af tørken, men nu står de fine igen. Jeg er også spændt på at se hvad I finder på i damområdet. :o)

    SvarSlet
  3. jo, september har været dejlig - både med lidt regn og sol - nu må vi vel vænne os til at der bliver flere og flere dag, hvor man dårlig har lyst til at gå ud. Men du har endnu mange smukke ting i haven, så lad os håbe, at frosten holder sig på afstand.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Jo !!! du kan tro at vi også har nydt september måned i fulde drag..................den har bare været fantastisk.Skønne billeder du har taget i din smukke have.
    Skal helt sikkert så rigtig mange sommerblomster til næste år....................så lige en db.cosmos på bloggen
    Flot sølvlys du viser.....................og din Rhapsody in Blue er bare SÅ smuk.
    Mine hvide katost blomstre også for anden gang................er blevet bedre til at klippe mine stauder så de kan remontere.
    Heldigvis blev vi færdige med at plante vores nye bed færdigt i går i det dejlige vejr................mangler kun at putte masser af forårsløg i bedet.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Ulla. Jeg har også nydt septembervejret, det har jo været helt fantastisk! Sikke mange blomster I stadig har i haven - hvor er dine roser flotte. Ja, jeg har også mange blomster i mine cosmos og skal snart samle frø ind af dem. De blomstrer jo også helt til frostens komme.

    SvarSlet
  6. Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh, hvor smukt<3

    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.