Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 31. juli 2011

England I - The Lost Garden of Heligan

På vores ferie besøgte vi en fantastisk have, som ligger ved Mevagissey i Cornwall: The Lost Garden of Heligan   (læs mere på deres egen hjemmeside)

Det første vi så, var disse to figurer, som er i The Woodland:

The Mudmaid:




The Giants Head:

På andre tidspunkter på sommeren er der orange blomster i hans hår...

Haven har imponerende træer og rhododendron - her ses endvidere montbretia:




Bemærk størrelsen....

Hvor ville det være sjovt at besøge haven i maj, når de blomstrer.


Rock Garden:

Der var også imponerende store hortensia-buske...




Et bette drivhus:


og inde i drivhuset var der pelargonier:


Mere følger senere...

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud, må ha' været en flot oplevelse. Hvor lang tid brugte i, i denne "have"?? Er spændt på om der kommer flere haver du har set. :o)

    SvarSlet
  2. Fru Friis, vi brugte desværre kun ca. 1½ time, da vi var blevet lidt forsinket, så vi nåede ikke at se alle havens rum, men en anden gang må vi sætte mindst en halv dag af...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.