Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 19. januar 2020

Grøn vinter


Midt januar og ikke en vinter i sigte !

Jeg fristes til at sige at haven sover vintersøvn, men rundt omkring er der jo liv og tydelige tegn på at vi går mod forår.
Jeg går fortsat ikke i haven, det er stadig mørkt på hverdage efter job og i weekenden er lysten ikke stor.

Men som hos I andre er der også lidt at vise frem fra haven, det kommer her.


Stinkende nyserod er som altid flot og blomsterrig på denne tid:





Hortensia synes det er tæt på forår, det er nu lidt tidligt.



Nedenfor har jeg nogle gigantiske Digitalis planter som helt sikkert vil give flotte blomster på et tidspunkt.



Når jeg kigger på dem, kan jeg komme helt i tvivl om det i stedet er kongelys/verbascum - men det ER da Digitalis, ikke sandt ?

Nå, vi kan jo også bare vente at se til de blomstrer.




Bitte små vintergækker - der kommer flere i det hvide bed, men de er ikke kommet frem endnu.


Sankt Hans urt - en art med hvide blomster

De franske anemoner titter også frem med mange blade - enormt tidligt.

 

Juleroser har jeg i to krukker ved hoveddøren og nu er mine endelig også sprunget ud.


Påskeklokkerne i bedet er til gengæld langt bagefter hvad man ellers ser rundt om på bloggene.



Hyacinter:



Fortsat god søndag :)


28 kommentarer:

  1. Du verden som det er gang i hagen din nå. Flotte helleborus!
    Klem

    SvarSlet
  2. Ja det må kaldes grøn vinter, så må vi se, om vi får noget vinter. Jeg tror også, at det er digitalis, løvet er lidt for loddent til at være Verbascum, men vi får se.
    Nyserod ja de er flot, den jeg fik lever endnu, men der bliver ingen blomster i år, så den kan ikke så nye. Med hensyn til juleroserne har jeg snydt og købt dem i blomst.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske, hvis din nyserod overlever, vil den så sætte blomster til næste vinter - vi må se :)
      Mine juleroser er ikke snyd, men man fristes, så de er godt nok længe undervejs.
      knus

      Slet
  3. Hej Ulla

    Imponerende her i midten af januar- Denne vinter vil blive husket for at den ikke var der:)

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  4. Jeg har været en lille smule i haven i det skønne vejr - jeg kan slet ikke lade være! Der er gang i mange ting hos dig - det er dejligt at komme ud og få øje på alle de små tegn på ikke-vinter! Jeg tror også, det er digitalis - de har gode kår i denne lune vinter - vi får sikkert et smukt flor til sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah - jeg glæder mig også til et gensyn med bl.a. digitalis.
      Jeg er ikke fristet til at komme ud - det har nok noget at gøre med at jeg cykler til og fra arbejde næsten hver dag. Men vi går da mod lysere tider.

      Slet
  5. Det är ju full vår hos dig redan. Så fint med snödropparna.
    Man undrar ju om det kommer någon snö. För min del behövs det inte.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria - ja, det er lidt spænnende om der kommer sne. Det gør der vanligt i februar, men måske ikke i år...
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Ja, på denne årstid er der ikke meget dagslys når man kommer hjem til hverdag. Men i weekenden stryger jeg ud lige så snart jeg kan se mit snit til det. Men der skal dog osse det sure, læs, huslige passes. Så jeg glææder mig til længere dage.
    Dine påskeklokker er nogenlunde lige så langt fremme som mine. Dog er der en enkel der lidt mere fremme. Men det har den været hvert år.
    Gad vide om vi kommer igennem vinteren uden vinter. Det er nu lidt kedeligt.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil da gerne have lidt sne og frost, men sådan en dag som i dag med sol og stille vejr kan også gøre det :)

      Slet
  7. Egentlig kan det undre mig, at du ikke har lyst til at færdes ude i din have i weekenden. Jeg elsker nemlig selv at tage turen rundt for at følge, hvordan spirerne rundt omkring bliver længere og længere. Nyserod er en flot plante, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt at du undres :) Men jeg er til ægte vinterhi og så har vi altid så meget for med gæster og besøg i weekenden at når jeg endelig har "fri" så vil jeg hellere strikke :)
      Jeg er vild med mine nyserod og de bliver heldigvis til flere hen ad årene.

      Slet
  8. Fina vårtecken som du har hos dig. Det är samma sak här många vårtecken men tyvärr är en del av dem alldeles för tidiga om vi får riktig vinter senare. Men det börjar bli lite ljusare på eftermiddagarna :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja, jeg tænker også at der bliver problemer for nogle af væksterne hvis det giver rigtig vinter i februar.
      I lige måde.

      Slet
  9. Sikke meget du fandt da du fik vovet dig derud :o) godt du havde kameraet med. De der digitalis,(for det er det) er lige så store som dem i havde med til mig da i var på besøg. Kan du huske hvor benovet Mr M. var da han så dem året efter. Så glæd jer:o)
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro at jeg glæder mig til digitalis - dem kan man altid bruge.
      Jeg hører ironien - men jeg er altså til vinterhi og strikketøj lige nu :)
      kram retur

      Slet
  10. Det er godt nok ikke let at nå ud i haven i dagligdagen, men jeg synes nu godt man kan mærke, at lyset tager til 😀
    Jeg har heller ikke været ret meget i haven i weekenderne den sidst tid, men det er nu mest fordi der ikke har været tid til det.
    Fine ting du viser fra vinterhaven 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal tid til det hele og vi har også ofte besøg eller er i byen i weekenderne - så det er nok først når det bliver forår at jeg vender rigtigt tilbage til haven.

      Slet
  11. Jeg laver ikke noget i haven på hverdagene før en gang til marts, men jeg får da runderet forhaven og køkkenhaveafdelingen hver dag.
    Jeg gider godt lave noget i haven allerede nu, men det bliver i weekenden. Vi er gået i gang med at luge fugerne på stenstierne - dem er der en del af....og med Åben Forårshave til april, gælder det om at få klaret så meget som muligt allerede nu, så der kun skal en let lugning til i begyndelsen af april måned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Klog strategi, Esther :)
      Jeg burde også være ude og luge imellem fliserne og lidt i bedene - for det kan man vist godt på en god dag - men jeg gider ikke... :)

      Slet
  12. Ja vilken märklig vinter...men skönt också! Snödropparna har kommit och jag HOPPAS vi inte får full vinter i mars nu :)
    Ljuvliga bilder du bjuder på.
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Uf ja, det håber jeg heller ikke.
      Vi kan godt tage lidt sne i februar, men i marts skal det være vår.

      Slet
  13. Hej!
    Det ser ut som att våren kommit till dig redan med allt fint som tittar fram. Idag är det soligt och fint, känns som en vårdag.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag har det været det smukkeste solskin her i DK og en rigtig flot og dejlig dag.
      Naturen kan vist slet ikke finde ud af det for tiden.
      Takk i lige måde.

      Slet
  14. Hi,
    I follow you #200 , follow back?

    https://lovefashionyes.blogspot.com/

    SvarSlet
  15. As reported by Stanford Medical, It's indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh 19 kilos less than we do.

    (By the way, it has totally NOTHING to do with genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING related to "HOW" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "what"...

    TAP on this link to determine if this little quiz can help you release your true weight loss potential

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.