Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 4. januar 2020

F e r i e m i n d e r : Franske haver II


Her i den kolde januar 2020 kunne vi jo lige smutte tilbage til vores sommerferie og en af de haver, vi besøgte i Frankrig.

Her er det en lille tur rundt i haven  Les Jardins de Castillon, som ligger i udkanten af den lille by Castillon, syd for Bayeux i Normandiet.

Vi fandt haven meget tiltalende og spændende, med mange smukke haverum og et generelt meget grønt look. Der var også flere store damme og lange kig gennem haverum og lange flotte staudebede.

Små finurligheder som morsomme springvand og ænder på bassinkanten.

Har nogen er jer måske været i denne have også?

Her er udvalgte billeder:










Næsten som de lange staudebede i Hidcote i England - meget smukt 






I kan læse mere på havens hjemmeside her.

26 kommentarer:

  1. Hej Ulla.
    Tak for rundturen i den franske have, som på mange måder slet ikke ser fransk ud, men mere engelsk:) Det er en smuk have.
    Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har ret, den ser faktisk meget engelsk ud mange steder. Det var nu et skønt sted.

      Slet
  2. Så smukke billeder Ulla.
    Nøj hvor får jeg mange ideer. Det er ikke godt :)))))))
    Ville også gerne til Frankrig og se både landet og haverne.

    Klem og skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. årh... ideer kan vi vel altid bruge :)
      Frankrig har rigtigt meget at byde på - men det har faktisk mange lande - Holland, Belgien, Tyskland, England.....

      Slet
  3. Hej Ulla!

    Så vackert! Mina favoriter blev den lilla flickan som ligger och läser och bilden med bänken och sitt 'fönster' bakom :) Och sen Cornusen i första bilden - ja drömmer om en sådan.

    Tack för jag fick följa med! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, flickan er bare så skøn - og Cornusen var jeg også vild med. Sådan en har jeg desværre ikke i min have.

      Slet
  4. Hej Ulla!

    Vakre bilder! Den lille jentefiguren var helt nydelig. Jeg falt likevel helt for den lille dammen. Takk for at du delte bildene med oss :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var mange smukke steder i haven her og mange siddepladser hvor man kunne nyde det hele.

      Slet
  5. Smukke billeder fra en smuk have.
    Tak for tip ;-)
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Ulla!
    Det var en riktigt vacker trädgård. Fina bilder.
    Härligt med ankorna och den lilla flickan, fönstret i häcken, grönt och frodigt och fint.
    Tack för turen /Trevlig helg !
    Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kunne lide det - ja, fönstret i häcken var så fint.

      Slet
  7. Vi har ikke besøgt haven. Jeg oplever, at der er en afslappet og fredfyldt stemning over den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt den ud fra en annonce for en havetur med haveselskabet, hvor de havde den på programmet. Der var virkelig dejligt, måske også fordi der var meget få besøgende på dette ret sene eftermiddagstidspunkt.

      Slet
  8. Hej Ulla

    Nej den have kender jeg ikke -
    Virkelig spændende detaljer i anlægget!

    Tak for turen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange fine detaljer, vi nød det hele.

      Slet
  9. Flotte billeder fra en flot have, jeg faldt mest for vindues hullet i hækken, det var smart at bryde hækken lidt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var rigtigt smart. Jeg har set det før - tror det er på Sofiero uden for Helsingborg, at de også har "vinduer" i hækken.

      Slet
  10. Hvor er det en spændende have, den havde jeg aldrig hørt om. Du har fundet nogle fine motiver. De lange staudebede med de store taks er virkelig flotte. Det er sådanne bede, man kan skabe i store haver. Men nogle af de viste detaljer, kan man jo sagtens lade sig inspirere af, selvom man kun har en parcelhushave.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker at besøge haver - også haver som er meget større end min, ideer kan man jo tage med sig hjem i mindre målestok.

      Slet
  11. Sikke en fin have :)
    Jeg ved nærmest ingenting om franske haver, så det var sjovt at se :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror nu at denne havde ret stor engelsk inspiration - men den var skøn.

      Slet
  12. Det er et sted, jeg meget gerne vil besøge - hvor er der smukt. Jeg har aldrig været i Fankrig, og det må der gøres noget ved og med et besøg i haven Les Jardins de Castillon.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har nu heller ikke været meget i Frankrig, men jeg blev ret begejstret for det nordlige område Normandiet.

      Slet
  13. En dejlig inspirerende indlæg. Det er altid skønt at se andre haver både hjemme og i andre lande. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Jeg er ret vild med at komme på havebesøg.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.