Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 4. maj 2015

Bluebells


Endnu et "postkort" fra England.

Grøftekanterne og de smukke haver bugner af Bluebells, som er de smukke blå klokkeformede blomster, som kun vokser i England.

Vi skal i morgen besøge en have, som er berømt for deres Bluebells, men her kommer blot et par billeder af dem, vi har set allerede.

 



Stedet hedder Sheffield Park og er et stort sted med masser af rhododendron, azalea og smukke-smukke og sjældne træer samt en 4-5 søer.

Jeg laver et mere fyldigt indlæg om stedet senere.






23 kommentarer:

  1. Helt vidunderlige blomster! Hvor er det skønt I er afsted igen i det britiske :) Fortsat rigtig dejlig tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rose - vi nyder det rigtigt meget.

      Slet
  2. Tak for postkort, det ser flot ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, helt vidunderligt - endnu smukkere i virkeligheden, men sådan er det jo.

      Slet
  3. Tak for postkort, det ser flot ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Kære Ulla. Ih hvor er det skønt. Knus Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Så megen skønhed her, det er helt vildt - dejligt at du nød det også :)

      Slet
  5. Hej Ulla.Vidunderlige billeder af de smukke Bluebells ........................men billedet med slottet i baggrunden er da lige til et postkort.
    Vi kom jo hjem i går efter en dejligt tur til Gitte og konfirmation.
    Fortsat rigtig god tur til alle de skønne haver og parker i det engelske.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der blev taget rigtigt mange billeder i denne park - og ikke kun af mig. Motiverne stod virkelig i kø og jeg har sjældent nydt så mange smukke træer og buske. Tak - turen fortsætter nogle dage endnu.

      Slet
  6. Ser ud til at I er på en dejlig tur. Igen. Dejligt at vi får lov at kigge lidt med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er afsted, igen - hvilket privilegium :) Vi stor-nyder det.

      Slet
  7. ej, hvor ville jeg gerne opleve et engelsk Bluebell tæppe...... jeg troede at jeg selv havde Bluebells, men det viste sig at det er Spanske Scilla.... nå i en fart, så kan man jo nøjes. Nyd synet.. også for mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomsterne, vi har i DK er som regel de spanske skilla - de er også smukke, men det er rigtigt dejligt at se "the real stuff".

      Slet
  8. Skønne bluebells, især når det er hele tæpper. England er bare et dejligt haveland

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét er det - bare, det ikke var så langt væk.

      Slet
  9. Kære haverejsende.

    Tusind tak for det smukkest tænkelige postkort. Jeg bliver altså helt blank i øjnene over synet af disse bluebell-tæpper. Tusind tak for synet. Hvor er det smukt.

    Knus og kærlige tanker fra et Mors der er blevet helt efterårsagtigt. Be careful what you wish for. Jeg ønskede jo masser af vand fra Overgartneren deroppe til vores tørkeramte have. Nyd turen lidt for mig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak - det er helt vidunderligt at se og i dag har vi set endnu smukkere steder - hvor skal det dog gemmes henne alt sammen... Håber ikke at I helt er druknet i regn og at den har slået de smukke tulipaner i stykker - de skal jo imponere dine gæster inden længe.

      Slet
  10. Uha, SÅ smukt med blå skyer over landskabet....blå har sådan en luftighed, renhed og dna af himmel over sig, som jeg virkelig værdsætter... God tur fremad:0)
    KH Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Katinka - ja, blå sammen med den smukke lysegrønne i både bund og nyudsprungne træer er helt formidabel.

      Slet
  11. Hej Ulla. Rigtig god tur, hvor er I heldige at opleve de engelske haver på denne årstid. Det ser helt forrygende ud på dine "postkort". Tak fordi du deler det med os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) ja, vi føler os også heldige og vi har endnu et par dage her, så det er skønt.

      Slet
  12. Hej Ulla, nu har jeg endelig fået læst op på dine indlæg. Både fra England og Sikke en masse dejlige steder i oplever, og hvor er det skukt :-) Jeg er meget betaget af alle de bluebells du viser!! hvad mener du med, at de kun vokser i England...? Jeg mener nok jeg har nogle i haven. Det er dog ikke mig selv der har lagt løgene.
    K.Gro

    SvarSlet
  13. Jeg anede ikke at Bluebells kun voksede i England, troede det var dem jeg havde i haven! Men Monty Don har faktisk fornylig forklaret noget om de engelske og de spanske skillaer... ja-ja... man lærer jo hele tiden! :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.