Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 15. august 2018

Efter regnen



Noble Antony

Efter 4 dage med megen regn står haven igen rankere og frodigere end for nogle uger siden.


Jeg aner ikke hvor meget regn vi har fået, da vi ingen regnmåler har, men at dømme efter planternes friske udtryk - og blomster i nogle af de roser, der har skrantet - så har vi fået passende mængder.


Ja, vi er såmænd parate til lidt sol og sommer igen, for roserne bryder sig da ikke om al det vandpjaskeri ned i hovederne !



En lille tur rundt i haven her ved 19-tiden - kom med her:

Graham Thomas blomstrer med rigtig mange blomster nu igen.

Jaques Cartier med en halvvissen hortensia i baggrunden

Harlow Carr med kig til dammen bagved





Begyndende efterårsfarver i dammen og på violfrøstjernerne.

Er det virkelig allerede nu, at jeg skal til at gentage mig selv om hvor meget jeg elsker efterårsfarver...

























I hortensiaerne er der også efterårstoner, men det klæder dem fint.


Munstead Wood - nogenlunde den korrekte farve gengivet her...

Syrenhortensia Vanilla Fraise




Pat Austin er endelig kommet i blomst - for første gang i år. Hun har haft det svært med tørken


To billeder fra indgangspartiet...
























Rosenhækken står flottest denne sommer lige nu, så jeg glæder mig til at byde mine bloggæster velkommen på lørdag.


Morten Korch er også i fuld vigør

Det var alt for i aften - håber I nød turen.


19 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Ja, det går bare så hurtigt, Det er som et nyt forår med alle de planter der skyder nyt.

    Håber i får en dejlig dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det - nu håber jeg bare på tørvejr :) Man kunne måske håbe på en renaissance for nogle af planterne her efter regnen.

      Slet
  2. Hvor ser det skønt ud hos dig Ulla.
    Er vidt med billedet af dammen.
    Elsker en sø i haven. Det kan bare noget og gør noget ved rummet.
    Jeg er over parat til sol og sommer igen.
    Nu gider jeg slet ikke mere vand. Men jorden er stadig tør et spade stik nede!

    God dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Havedammen er helt klart et aktiv for haven - tiltrækker også fugle og insekter og gør det hele mere levende.

      Slet
  3. Så friske og fine plantene dine ser ut etter regnet! Planter er virkelig tilpasningsdyktige, for etter en sånn tørke så skulle en ikke tro at de skulle komme seg så hurtig. Vakre roser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at planterne har været klar til at suge al vandet til sig, de står i hvert fald pænt lige nu.

      Slet
  4. Hei.
    Nydelige roser. Ja, det hjelper med litt regn. Her har vi fått nok for en stund. Lykke til med bloggtreff.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at I også har fået regn, det var tiltrængt. Tak - jeg laver selvfølgelig et indlæg efter blogtræffet.

      Slet
  5. Der er unægteligt flere ting, der peger i retning af efterår, f.eks. mange visne blade på jorden og plænen; men alligevel ser det da ud til, at du stadigvæk har masser af blomster at glædes over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og ude i naturen og på cykelstierne rundt omkring ligger der virkelig mange blade - så det er meget efterårsagtigt. Vi forsøger at strække sæsonen ved at være flittige med at deadheade mm - jeg har jo gerne villet have noget pænt at vise frem til blogtræffet.

      Slet
  6. Regner her også, men det er godt etter mange tørre uker. Plantene dine ser fine ut. Ha en fin kveld, hilsen ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar og velkommen til. Regnen har bedret så meget på forholdene og de lidt lavere temperaturer også. Haven har faktisk overlevet helt fint.

      Slet
  7. Smukke smukke roser, og hvor er det godt de fik slukket tørsten ;)
    Rigtig god weekend

    Knus, Lone

    SvarSlet
  8. Så fint och härligt att du redan ser resultat av regnet som kommit. Hos mig är det tyvärr fortfarande torrt 5 cm under ytan. Men jag ser ändå en viss skillnad hos växterna.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina, jeg tror nu også at det er tørt et spadestik nede, men vi har fået en del regn nu og klarer os.

      Slet
  9. Hvor ser det bare hyggeligt ud. og sikke flotte gaver.
    Min pause i at blogge og at flytte midt i marts. Har gjort jeg overså denne super hyggelige begivhed... Nå vi må komme forbi en anden dag og se jeres skønne have

    Haveknus fra os med en ny lille kolonihave, der blot er en uge gammel ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette, ja, det var da ærgerligt at du overså det - havde været hyggeligt. Men hvem ved om ikke jeg gentager succesen en dag og ellers er I velkomne alligevel.
      Tillykke med jeres kolonihave, det er rigtigt godt og dejligt for jer. Det vil jeg gerne følge med i.

      Slet
  10. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  11. It's raining here too, but it's good after many dry weeks. Your plants look nice. have a nice evening, greetings in town.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.