Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 10. august 2018

Lidt fra drivhuset

Nu er der godt nok sket et vejrskifte.... Så dejligt at få noget regn men den rusken bryder jeg mig ikke om.

I skal da lige se lidt fra drivhuset og omgivelserne deromme :) Som det så ud for blot nogle sommerdage siden.

I den varme sommer har vi faktisk ikke brugt drivhuset ret meget til at sidde i - det forstår vist enhver.

Men i foråret brugte vi det og nu her begynder det også at være køligt nogle aftener, og så er det rigtigt dejligt at trække ind i drivhuset for en stund.

Så kan man læse i en bog eller strikke - det er ego-tid uden elektroniske medier.
Eller tale sammen :)




Indigo Rose tomater
Green Zebra tomater




Omkring drivhuset er der fyldt med planter.

Jeg synes jo at min have er for lille og har puttet planter ind overalt hvor det var muligt. Så når man sidder i drivhuset, er det som at sidde midt i en stor plantejungle.

Her ser man IND i drivhuset fra et af de omkringliggende bede.



35 kommentarer:

  1. Godt med egotid og plantejungle, det ser godt ud også i drivhuset.
    Jeg så sorte tomater :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Egotid er dejligt og uundværligt :)
      Ha-ha, ja - vi har masser af sorte tomater og jeg tænker ofte på dig i den forbindelse.

      Slet
  2. Koselig med drivhus med god plass til å sitte. Forstår veldig godt at du ikke har sittet inne i det denne sommeren.
    Mitt drivhus er fullt av planter - de hadde heller ikke trengt å være der, men man har ikke full oversikt over alt som kommer når det er vår.
    Ha en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Turid, tak for din søde kommentar. Næh... det er ikke altid at man kan overskue hvor mange planter og hvor store de bliver, men vi er glade for siddepladserne der.

      Slet
  3. Så trevligt du har de både i och utanför växthuset. Tänk så många fina stunder du ska ha där till hösten när kvällarna blir kyliga.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Allerede nu er det dejligt at have aftenerne i drivhuset, men det er nu ikke så tit at jeg har tid til det.
      Må da lige ind og se på din blog en dag.

      Slet
  4. Så koselig det er rundt og inne i drivhuset ditt! Ja, det har vært umulig å være inne i drivhuset i sommer. Vi får håpe at det blir litt kjøligere fremover.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Der har været surrealistisk varmt i drivhuset på de varme dage - jeg er forundret over at planterne har overlevet.

      Slet
  5. Så trevligt det ser ut, jag längtar tills jag får flytta in i mitt , men först måste tomater och gurka flytta ut. Blir skönt framåt hösten.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke du har fået spist en del tomater og gurker nu? Jeg er begyndt at sidde først på aftenen i drivhuset nogle gange.

      Slet
  6. Hej Ulla

    Det ser godt ud, og hyggeligt!
    Man får lyst til at prøve de anderledes tomater, hvordan mon de smager?

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. De smager faktisk godt. De grønne Zebra'er skal tages inden de bliver for modne, de er lidt syrlige i smagen, men passer fint i salaten.

      Slet
  7. Det ser vidunderligt skønt og frodigt ud.
    Alt er grønt. Slet ikke som hos mig.
    Flotte tomater er da vilde med mønsteret.

    Skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke dårligt med mad, der pynter.
      Nu er der endnu mere frodigt med regnen, som vi har fået.

      Slet
  8. Kære Ulla
    Hvor ser der dejligt ud i, og omkring jeres drivhus. Her benyttes glashuset også i stor stil. Det forlænger virkelig udelivet i lang tid. Ja både før og efter sommer
    Ønsker dig en smuk weekend

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er meget glade for drivhuset, som vi især bruger i forårstiden når vi har fået det gjort rent.
      Det forlænger ganske rigtigt sæsonen betragteligt.

      Slet
  9. Det er i ydertiderne og de kolde somre man har glæde af drivhuset og der er en helt særlig skøn stemning, når man sidder omgivet af planter som i en jungle.
    Dejligt ser der ud og hyggeligt med alle planterne både de blomstrende og de spiselige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn plet i vores have, som jeg er glad for at vi fik mulighed for at få.

      Slet
  10. Det ser helt underbart ut. Och fint att du ramat in med så mycket växter utanför. Green Zebra är en av mina favoriter..

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender du Green Zebra? Det er første år vi har den.
      Ja, jeg synes også det er dejligt at sidde indenfor og kigge ud på planterne.

      Slet
  11. Drivhuset har være noget af en varm affære i den sommer vi har haft, men hvor er der skønt nu hvor vinden er blevet lidt køligere ind i mellem om aftenen.
    De ser så lækre ud de tomater :o))
    Knus og vi ses

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fra nu af at man virkelig priser sig lykkelig for sit drivhus - og med lidt hyggebelysning i de snart tidlige mørke aftener så er det bare dejligt.
      ja, vi ses :)

      Slet
  12. Det ser vældig frodigt ud, Ulla! Og nu kommer den tid hvor I kan have glæde af at sidde derude i jeres lille jungle. Vi har længe ønsket os et glashus af en slags, og også her på Ravnegård leger vi med tanken. Nu må vi se hvad det bliver til ... Hvis jeg ikke selv får glashus, vil jeg bare nyde de billeder som du og andre viser :-)
    God søndag til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at jeres drivhusdrømme går i opfyldelse, Nana - tak for de søde ord.

      Slet
  13. Hei.
    Nydelig drivhus. Når det blir litt kjøligere blir det godt å sitte der inne. Rene jungelen. Viktig å ikke minst snakke sammen. Flotte tomater.
    Fin søndag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER bare et dejligt sted, og vi nyder det.

      Slet
  14. Der er vel nok frodigt i din have, Ulla. Jeg har slet ikke svært ved at forestille mig, at du sidder i drivhuset med en bog eller et strikketøj.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Frodigheden har været sat på en svær prøve denne sommer, men vi er da kommet nogenlunde helskindet igennem. Drivhuset bliver en rigtig skøn ting her i disse uger, hvor det hurtigt bliver køligt om aftenen.

      Slet
  15. Sikke en dejligt og frodigt jungle du har. Jeg kender godt det med at fylde godt op, og jeg elsker den der lidt vilde stemning det giver.
    Vi har heller ikke brugt vores glashus i virkelig lang tid. Et par gange er det blevet til her i den sidste uge - og nu de sidste dage er vi flyttet inden døre. Det passer mig ikke særlig godt. Jeg må indrømme jeg savner varmen allerede og jeg ønsker mig tilbage til de lune sommeraftener og mit sommertøj. Ja haven er jo glad... og så er jeg også glad, men varmen må godt komme lidt tilbage.
    Mange sensommerhilsner Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er fuldstændig enig - vi har fået en masse dejlig regn, men helt ærligt: Sommeren må godt vende tilbage :)

      Slet
  16. Det ser bare rigtig skøn ud i jeres drivhus. Det er en skøn ting at have, og forlænge ude-tiden i haven.Hygge herfra

    SvarSlet
  17. I really like your site and content so much,thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  18. This greenhouse is absolutely amazing. I love the design of the glass and the outside patio furniture. These flowers are amazing. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts


    World of Animals

    SvarSlet
  19. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.