Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 19. juli 2018

To på tur - Del 1 - Thyholm


Det er fantastisk at holde sommerferie i Danmark når det er sommer og sol - der er mange smukke steder.

I uge 28 var vi 4 dage i Thyholm - vi boede på B & B Bakkehuset i Søndbjerg  - et skønt sted, som vi fandt sidste år. Beliggenheden og faciliteterne dér passer lige akkurat til os.

Over Oddesund broen og så et lille stykke længere og til højre - så er man der.



En af aftnerne gik vi en lang tur ned til Tambohuse og fjorden - det kom der disse billeder ud af.






Der er så højt til himmels på de kanter - jeg elsker den blide stemning, de smukke farver af kornmarker og blå Limfjord og bare at være der sådan et par feriedage.

Blot en af de gange, jeg spiste stjerneskud - jeg levede af fisk en hel uge :)

Der kommer flere indlæg fra ferien - jeg har så meget jeg vil vise jer.


9 kommentarer:

  1. Jeg synes at stjerneskud er den mest sommerferieagtige ret af alle :-) Det er sådan noget man spiser når man er på ferie i Danmark og solen skinner. Jeg kan godt forstå I nød jeres dage ved Limfjorden. Der ser skønt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Stjerneskud er da bare det bedste ! Du kan tro vi nød dagene, og vi kommer helt sikkert tilbage en anden gang.

      Slet
  2. Tak for turen, jeg vil gerne med på den næste. Det ser smukt ud, og så er det godt at have ferie og tage på tur, når der er sommer over land.
    Knus

    SvarSlet
  3. Ja der er mange smukke steder i Danmark og at nyde disse steder er bare dejligt, især når vejret er godt. Det er smukke billede,jeg bor jo lige ved Limfjorden så jeg har forkærlighed for den. At spise fisk! det er da bare mums!(altså hvis man kan lide det). Hygge herfra.Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila - nå, du bor på de kanter - det må være dejligt :) Fisk er min yndlingsspise, men i hverdagene desværre ikke ret meget - ikke alle i husstanden deler min spisepassion.

      Slet
  4. Hei.
    Da ungene var små var vi i Danmark nesten hver sommer. Ellers er Danmark et yndet feriemål for oss nordmenn. Nyt ferien.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise - så kender du måske næsten nogle af disse steder? Der er i hvert fald dejligt.
      Tak - vi er i fuld gang på arbejdet igen - men 3 ugers ferie venter i slutningen af august.

      Slet
  5. Det är så vackert runt Limfjorden. Har gått igenom där med båt från västsidan. Och spätta är ett måste i Danmark :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.