Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 25. juli 2018

Hot Chocolate ....



.... blomstrer og her ser I allerførste blomst i min spritnye Hot Chokolate rose.



Den blomstrer sammen med en masse andet i haven:


Alle billederne i dette indlæg er taget i dag ved 18-tiden.







Og her sidder jeg så og gør lidt status over haven lige nu.
Vi har vandet og vandet og vandet - med slange og med kander og der er fortsat liv i det meste og endda knopper i en del af roserne.

Nogle clematis, som først skulle til at blomstre nu, er ved at takke af for i år, men vi har da nydt dem en månedstid.

Mange ting har ikke fået vand eller kun lidt vand og de tørster selvfølgelig. Men jeg har prioriteret at vande mine roser, clematis og hortensia og de nyplantede stauder. Rhododendron har fået efter behov - dvs. en laaaaang grundvanding med sagte stråle nogle morgener.

Ja, det er spændende hvad jeg har i blomst til mit blogtræf i august.


Emilie Plater har nu ikke tænkt sig at stoppe endnu:






Prince Charles

Sensommer har det været i noget tid nu !

Graham Thomas
























Skønne orange dagliljer - elsker orange på denne tid af året.
























Mere orange:  Solhatte, bl.a, "Tangerine Dream"




Rosenhækken remonterer kraftigt


Meget tørre floks, men dog i blomst. 


























Clematis "Queen Mother" 



Den nye klatrerose i den nye pergola fra sidste år har blomstret og remonterer her igen:
Malvern Hills.






En vissen Pagodebusk - den overlever nok næppe - og den HAR fået masser af vand, men ikke tidsnok...


Sommerfuglebuskene har ikke fået vand. 


Nu er temperaturen faldet en smule, klokken er ca. 20.00 og jeg vil skynde mig ud og nyde lidt aftensol med kaffe og strik.

Hyg jer derude i sommerlandet.



18 kommentarer:

  1. Riktig mye som blomstrer hagen din nå:-) Godt du har mulighet til å vanne.
    Kos deg i kveldssola med strikketøyet/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er nødt til at vande - ligesom næsten alle andre.
      Tak :)

      Slet
  2. Ja men det ser da fint ud, så fik du blomster i Hot Chocolate, du har i det hele taget en del i blomst. Det er svært at vælge, hvad vi skal vande, men vi kan jo ikke vande det hele.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Den Hot Chocolate er bare smuk - den er endnu mere intens i dag - hvor er jeg glad for den.
      knus

      Slet
  3. Hot Chokolate er en darling, hvis man kan sige det om en rose :o))
    De prioriteter i har i forhold til vanding er nogenlunde de samme som jeg gør, men stauderne de får en ordenlig tår 1 gang om ugen.
    I har sikkert en masse at vise frem i august, nu håber og ber vi til at der kommer en ordenlig skylle på søndag, det vil pynte noget på haven.
    Her er det 26g nu her kl 23,30.
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan man vist godt sige :)
      De har stadig 8 mm på programmet lørdag aften, så jeg krydser fingre. Så kunne jeg måske få tid til at gøre lidt rent indendørs imens - he, he.
      knus

      Slet
  4. Hej Ulla

    Min Hot Chocholate er også lidt sen på den i år, og det gør egentlig ikke noget - der har jo været så meget andet!
    Flot er det ellers i din have - hyggeligt en lun aften!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' - jeg er også glad for haven, men det er et slæb i år... Hot Chokolate er helt ny her, så den kunne næsten ikke have blomstret tidligere. I lige måde.

      Slet
  5. Hej Ulla. Du har stadig mange farver i farven, og det ser godt ud, men du vander vist også en del. Jeg vander meget lidt, så en del er gået ud, og jeg håber bare på vand fra oven:) Thorben er færdig med hejren, så I er meget velkomne til at hente den, men hvis I ikke kommer på disse kanter foreløbigt, kan vi kan tage den med til blogtræffet. Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah... men de er lidt støvede og afblegede, men jeg er glad for hver og en. Vi har vandet meget.... jeg tænker sådan på dine mange højbede med sommerblomster - hvordan mon de har klaret sig? Dejligt at Thorben ville lave hejren, I må rigtig gerne tage den med til blogtræffet, for vi kommer ikke til Fyn. Skal du have kontanter eller Mobilepay?
      kh

      Slet
    2. Højbedene har det ikke for godt, da jeg næsten ikke vander mere. Det kræver så meget vand, og det er jo 'kun' sommerblomster. Vores rende/bæk har været tørlagt længe, og der er kun ganske lidt vand tilbage i søen. Det er fint med Mobilepay:)

      Slet
    3. Det er sørgeligt at høre med højbedene, men helt forståeligt. I jeres situation med begrænsede vandmængder er det ikke nemt. Jeg håber at I har fået regn i går også.
      Vi glæder os til at se hejren - og jer :)

      Slet
  6. Hej Ulla!
    Det ser otroligt fint ut i din trädgård. Så mycket vackert.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det skyldes nok den megen vanding, men jeg er glad for det hele. I lige måde.

      Slet
  7. Hej Ulla. Hvor er det en fin rose og det er alle de andre blomster også. Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er skøn og jeg har ønsket mig den længe. Tak :)
      kh

      Slet
  8. Hvor er det dog smukke billeder fra din frodige have.
    Jeg vander også kun udvalgte planter - det er jo håbløst at vande alt. Kunne vi bare få et døgn med regn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De lover altså regn i weekenden, så jeg sætter min lid til det - men vi slipper nok ikke for at vande bagefter igen. Tak for dine søde ord :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.