Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 21. juli 2018

To på tur - Del 2 - Kirker i Thy


Vi var jo rigtigt rundt og se os omkring, deroppe i Thy.

Det er så dejligt at være turist i eget land, og man bliver så glad over at se hvor smukt der er.

Det lyder måske lidt "rørstrømsk" når nu man ved at vi også elsker at komme til udlandet.... men ikke desto mindre har vi de senere år fundet stor glæde ved at komme rundt i Danmark også.

Vi kørte forbi så mange smukke kirker.

En del af dem lå højt i landskabet, så man kunne se dem på stor afstand. Jeg tog billeder af en del af dem - faktisk gik der lidt sport i at få stoppet op ved næste kirke og lige tage et par billeder.


Kom med på kirketur her:


Vestervig Klosterkirke:

Nordens største landsbykirke og tidligere kloster - meget flot kirke og flot placeret i landskabet.







Sønderhå kirke:


Se himlen....   


Stenbjerg Kirke:




Nr. Vorupør Kirke:



Man fornemmer den rå natur lige uden for kirken - vi er ved Vesterhavet.



Ydby Kirke:



Denne kirke ligger lidt længere inde i landet - så her er omgivelserne kornmarker.


ER den ikke fin ?



Jegindø Kirke


Billedet lidt sløret, men det er taget inde fra "fastlandet" ved Tambohuse - et kig over til kirken på Jegindø.



Søndbjerg Kirke:

Lige ved vores B&B lå Søndbjerg kirke - den var også fin.




Vi slutter med et billede fra Limfjorden ved Oddesund broen.




I næste indlæg skal vi til nogle af de små byer ved Vesterhavet - med vind i håret og sol på kinderne.


9 kommentarer:

  1. Tak for turen. Den ene var ret kendt for min svoger og svigerinde bor lige over for kirken på Jegindø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er da ret kendt for dig så, den lå nu også smukt.

      Slet
  2. Fin tur I har været på, Danmark er bestemt et dejligt land og der er mange smukke kirker.
    Tak for turen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Man kan samle på så meget - også kirkebilleder. Fin lille tur, du tog os med på. Jeg har besøgt en del af kirkerne så det var et hyggeligt gensyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, måske har det ikke så meget med en haveblog at gøre, men jeg kan godt lide at vise billeder fra vores ture. Jeg har aldrig før besøgt kirkerne på den egn.

      Slet
  4. Sikke en dejlig billedserie! Der er så smukt i Danmark - og med den sommer, vi har i år, er der ingen grund til at tage til udlandet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vi er godt nok heldige, jeg er glad for at jeg ikke har brugt penge på en tur til Sydeuropa.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.