Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 26. april 2018

Stemning fra drivhuset



Vi har forlængst taget drivhuset i brug - måske husker I at vi vaskede det ned og gjorde de indledende ibrugtagsnings-øvelser i påsken, hvor det så sneede dagen efter...




I de seneste dage har vi brugt drivhuset rigtigt meget til at sidde i mellem alle gøremålene. Det er skønt at kunne trække i læ til kaffepausen for selvom solen skinner og vi har haft meget lune temperaturer, så er det ikke altid muligt at finde en lækrog hos os - men det er der i drivhuset.



Tomaterne er forlængst plantet op i små potter og skal lige have en uge eller mere før de sættes i plantesækkene.

Vi har i år 6 forskellige tomater - der er både sorte, grønne, gule og almindelig røde cherrytomater - nogle af navnene er Green Zebra og Orange Banana - jeg glæder mig til at se og smage dem.

Der er også chilier...



I drivhuset står også vore Dahlia til forspiring.










Nu venter fra i aften en dejlig forlænget weekend hvor der virkelig bliver tid til at komme i haven og i drivhuset for at dase.

God weekend til jer alle derude.

20 kommentarer:

  1. Ja og det gode ved den forlængede weekend er, at de lover mindre vind, men derfor skal I nok alligevel trække ind og nyde stemningen i drivhuset. Jeg er også glad for læ i pavillionen, men vinduesvaskningen er ikke så spændende.
    I er langt med tomaterne og chillierne.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Næsten ingen vind er et virkeligt gode når man er i en højtliggende have som vores, så det vil jeg glæde mig til. Men drivhuset kommer rigtigt til sin ret på denne årstid.
      Ja, tomaterne lover godt.
      knus

      Slet
  2. Så flotte tomatplanter du har! Her har vi ikke mye vind og blest, men jeg forstår at dere bruker drivhuset å gå inn i for å varme dere. Deilig å kunne ha så god plass at dere kan sitte der. Mitt drivhus er fullt av planter, så der er det ikke plass til å sitte noe sted ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit, ja, vi bruger drivhuset til at sidde i også - det blæser ofte her. Vi valgte med vilje et stort drivhus, hvor der både er plads til planter og mennesker.

      Slet
  3. Det må være godt å ha alt på plass i drivhuset, og være i gang med plantene også.
    Tomatplantene se flotte ut :-)
    Her ligger vi litt etter. Fikk ryddet alt ut av drivhuset i går, og vasket det. I dag skal det meste inn igjen, og vi håper å få plantet tomater og agurk i kassene. Og, så er det jo alle pelargoniene, fuksia og middelhavplantene....
    Blir nok et par travle dager.
    Ha en fin utvidet helg/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver travle dage hos jer, men også dejlige dage, det er godt at få gjort drivhuset klart og plantet til igen. I lige måde.

      Slet
  4. hyggelig drivhus :) og hov ??? er du også en tomatnørd (griner)

    SvarSlet
    Svar
    1. He-he - nja... jeg køber frøene og Mr. M. sår, prikler, planter og passer. Jeg spiser....

      Slet
  5. Åhhhh bare jeg var kommet så langt. Men driver huset er jeg slet ikke nået til endnu.
    Så meget fint jeres det rummer.

    Smuk weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er meget glade for vores, men det er jo ikke et hygge-nygge pynte driverhus som man ellers ser mange steder. Men bare der er et par side pladser til kaffepausen og måske til at sidde og læse i hvis man skulle få tid.
      Lige over til dig :)

      Slet
  6. Hej Ulla

    Det ser hyggeligt ud, og planterne ser ud at stortrives

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde - planterne er faktisk kommet helt godt fra start.

      Slet
  7. Hej!
    Ser fint ut med alla tomater och chili. Har paprika och tomatplantor inne ännu, i väntan på ett nytt växthus. Körsbärstomaterna är mina favoriter, brukar lyckas bäst med dem.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver godt med dit nye växthus, er spændt på at se det.

      Slet
  8. Hei.
    Deilig med et slikt drivhus både til planter og til en kaffepause. Flotte tomatplanter. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frue, ja, det er så dejligt med drivhus. Vi har kun haft det i tre år, før det var det et lille plastikhus, som man ikke kunne sidde i. I lige måde

      Slet
  9. Jeres drivhus ser althyggeligt ud med plads til både det praktiske og til hygge. Det er godt nok mange tomater i har. Øv for at jeg har tomatallergi, der findes så mange lækre sorter som jeg gerne ville smage.
    Rigtig god Bededags ferie til jer begge.
    Knus fra Mig

    SvarSlet
  10. Det er bare den bedste tid lige nu. Vi er så. Heldige både at have et stort og et lille drivhus. Så det store bruges til hygge. Jeg har også dahlia til forspiring der. I det lille har jeg nytte planter, og i år er der fire slags tomater.
    Det bliver så dejligt når vi kan høste de lækre frugter og grøntsager.
    Ønsker dig en smuk Store Bededags ferie

    Knus Lone

    SvarSlet
  11. Hej Ulla.
    Ja, det var godt det alligevel blev forår til sidst!
    I år har jeg endnu flere blomster, der skal sås og prikles, og flere Georginer også i drivhuset. Så jeg har midlertidigt smidt den ene lænesol ud og sat to plantereoler mere ind..... Jeg bliver nødt til, at have noget at gå i krig med, når jeg kan, for ellers bliver jeg rastløs og træt af, at ligge her og ingenting kunne.... igen igen.
    Så der er sat rigtig mange ting igang, og mange flere frø venter, for jeg kan ikke stå med det så længe....

    Men så var vi også lige til fødselsdag ved svigermor i påsken. Hun er jo næsten lige så haveskør, som jeg, og de har en rigtig fin have. Svigerfar går meget op i køkkenhave og drivhus. Så da kaffen var drukket (te for mit vedkommende selvfølgelig), blev jeg taget med på rundtur, rundt i alle husets rum og værelser. Jeg skulle se alt det han havde igang, af forspiring.
    En af tingene var chili.
    Dét var så lige pludselig noget, der tændte Simone.
    Så nu vil hun gøre krav på halvdelen af mit drivhus, til både tomat, agurk og ikke mindst chili.
    ..... og ikke nok med det, så vil hun også have sit helt eget bed!
    Oh ve, oh skræk!
    Hvad søren gør jeg ved det!?!
    Men jeg har været i tænkeboks, for selvfølgelig skal hun have lov.
    Så hun har fået det snitbed jeg anlagde sidste år, og som jeg ellers havde store planer med i år. Men det ligger mod syd og er ikke en del af prydhaven.
    Så har hun selv haft mine penge med i skole og købt grøntsagsfrø, efter skoletid. Jeg håber det bliver en succes for hende. Fedt hun sådan lige pludselig kommer i tanke om det. I forvejen er hun stor liebhaver af både kaktus og husløg, som hun blev ekstra fascineret af sidste sommer, hvor vi var i Jesperhus.
    Så fedt..... MOrs pige. :-)
    Knus
    Malene

    SvarSlet
  12. Hello.
    delicious with such a greenhouse for plants and for a coffee break. great tomato plants. nice day to you.
    male-licensing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.