Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 6. februar 2018

De første vintergækker


Jah.... de er der da, men endnu ikke helt udsprunget.

Som flere andre har skrevet for nylig, så sker der ikke noget ude i haven - så jeg nøjes med at nyde de fine snedrys, som vi fik i weekenden og det dejlige solskin, som vi har haft glæde af at se ud på gennem vinduerne på kontoret...


Har vist den flere gange her i vinter, men den er for skøn til at forbigå.... Sorry :)


 






Den lille rødhals var i gang med at spise, da jeg kom hjem fra arbejde - så hyggeligt at have besøg :)



15 kommentarer:

  1. Om vinteren må man gerne vise det samme flere gange :) det må man nu også om sommeren.
    Rødhalsen er en flittig gæst også her.
    Knus

    SvarSlet
  2. Hei. Klart at vi kan vise det samme flere ganger. Ser du har snø. Vi har ikke snø, men sprengkulde. Er litt redd for noen av plantene. God kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
  3. Min datter skrev godt nok, at der var kommet lidt sne :-) her er der bare koldt, men jeg er nu heller ikke så glad for sne især ikke når jeg skal køre.
    Mine vintergækker er heller ikke sprunget helt ud og de er nu heller ikke så langt fremme som dine.
    Flot Nyserod, den kan vi sagtens tåle at se flere gange :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  4. Vintertiden er drømmetid, her kan vi gense billeder fra sommeren, foråret og alle de andre skønne dage som den gamle sæson har budt på. Endnu sjovere, når man kigger flere år tilbage, og tænker, sikke meget det hele er vokset siden. Eller bare, Gud hvor er der meget lys på de sommerbilleder. Vinteren røber også de mindre pæne steder og naboer....
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  5. Så koselig å se vårblomster komme opp nå! Helleborus kan vises mange ganger.
    Veldig hyggelig med fugler i hagen.
    Klem

    SvarSlet
  6. Lidt sne i haven pynter. Dejligt at vintergækkerne er på vej og så et rigtig dejligt billede af rødhalsen.
    Kh Lis

    SvarSlet
  7. Jeg er så vild med stinkende nyesrod, så jeg nyder at se din. Mine to som jeg ellers har haft i flere år er gået til i år - øv.
    Det er dejligt med nogle dage hvor man rigtig kan nyde haven i solskin og frost. Det ser virkelig godt ud med jeres stier i haven:-)

    SvarSlet
  8. Vårbruddet er en skøn tid og hvor bliver jeg glad når forårsbebuderne kommer frem. Din Helleborus er bare flot. Planten er skrevet på min ønskeliste og jeg glæder mig til at få nogle i haven. Hygge herfra

    SvarSlet
  9. Så koselig hage du har. Snøklokkene har så vidt begynt å vise seg her også, men de er ikke kommet helt så langt som dine. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  10. Fin vinterhage du har. Men nå gleder vi oss villt til våren og alle vårtegnene. Hører at fuglene også gleder seg om dagen :)

    SvarSlet
  11. Äntligen ett litet vårtecken! Härligt...
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram från Titti

    SvarSlet
  12. Skøn vinterhave - vintergækkerne og de andre vinterblomster er bare guld værd nu.

    SvarSlet
  13. Flotte bilder. Morsomt å se hvordan de første løkblomsten kjemper mot snø vintervær.
    Jeg har vært og tittet inn på dine strikkesider - du lager så mye fint. veldig koselig å strikke til barnebarn.
    Ha fortsatt fin uke!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord - så hyggeligt du også titter ind til min strikkeside :)

      Slet
  14. SÅ gik der lige mere end en uge igen og selvom jeg med glæde har læst jeres kommentarer løbende, så har tiden ikke været til at kommentere tilbage.

    Jeg kan se at mange af jer er lige så glade for nyseroden som jeg er - den er virkelig en dejlig vinterplante.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.