Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 21. februar 2018

Lidt billeder fra lørdag eftermiddag


I lørdags var det simpelthen så fint og forårsagtigt da vi tog en tørn i haven med at køre slotsgrus ind på vores nye havestier.

Det var tungt arbejde, så et par fotopauser undervejs blev det til og her er nogle af billederne, som viser forårstegn, men også hvor langt bagefter vi er i forhold til så mange andre her i blogland.





Botaniske tulipaner





Magnolia Susan

Men nu skal jeg da lige love for at det bliver vinter.
Dagsfrost og iskoldt om natten så langt øjet skuer på vejrudsigten - tja... ikke godt for rotter og andet krapyl - det er da vist det eneste positive ved den sag.

Og jeg er rigtig glad for at vi tog en hård tørn i weekenden og fik samtlige 5 m3 slotsgrus kørt ind og resten hældt i en Bigbag til at supplere med senerehen...

31 kommentarer:

  1. Det bliver nogen fine grusstier, og det ser iøvrigt ud til at du ihvertfald har lige så meget forår i haven, som jeg har... men vi venter, og venter, og venter (og håber at meteologerne tager fejl)

    SvarSlet
    Svar
    1. Når først de bliver kantet af chaussesten, så bliver det fint.

      Slet
  2. Det ser jo bare så deilig ut med forår i din hage! Påskeklokker og vintergækker er jo så fine. Det må jo være godt å komme i gang med arbeid i hagen allerede nå.

    Ja, det kan se ut som det blir kaldt i lang tid fremover, men vi får håpe at de tar feil.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var godt at komme i gang. Nu er det blevet vinter med 5° dagsfrost og til morgen lidt sne, så jeg er glad for at vi fik gruset ind i haven og fordelt på stierne.

      Slet
  3. Hvor ser det godt ud! Det lyder som en rigtig skøn arbejdslørdag - og jeg nyder i den grad dine billeder af det spirende forår.

    SvarSlet
  4. Det ser godt ud med stierne. Glæder mig til at se det færdigt ;-)
    Lækre billeder af forårstegnene :-) Om et stykke tid fortsætter vi foråret...
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige nu er foråret vist på standby...

      Slet
  5. Slotsgrus er pænt! Jeg har drømt om slotsgrus på stierne i vores køkkenhave, men nu har jeg jo solgt køkkenhaven sammen med resten af gården, så jeg må finde et andet sted at lave slotsgrusstier. I første omgang vil jeg følge jeres nye stier :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nana :) Ja, jeg tror det bliver rigtigt pænt - og vi forelskede os jo i denne løsning, da vi var hos Livsnyderhaven sidste sommer.
      Jeg følger spændt med i hvor dine stier i fremtiden skal gå :)

      Slet
  6. Det ser godt ud med gruset på stierne, så må vi håbe, at I kan holde ukrudtet væk, jeg synes, det er svært. Jeg synes nu ikke, at jeg er meget længere end jer med mine planter.
    Det er lidt skræmmende, at vi skal have kulde nu, men hellere nu end om en måned.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke at det bliver et problem med ukrudt, stien bliver stampet stenhårdt og så skal den jo fejes/rives jævnligt. Ja, nu er vi jo midt i noget rigtigt vinter - jeg håber bare at det holder op igen i næste uge så vi kan begynde noget forår.
      Knus

      Slet
  7. Dejligt med et godt projekt, der kan laves nu - der er jo ikke så meget at gribe til ellers :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne, velkommen til - jeg må da vist ind og besøge dig også :)

      Slet
  8. Der var I lige lidt royale - på den hårde måde😉

    SvarSlet
    Svar
    1. ... først forstod jeg ikke hvad du mente, men så faldt tiøren... ha-ha - ja :)

      Slet
  9. Hej Ulla

    Ved da ikke om i er bagud - klart op ad en sydmur -eller i drivhuset, der vil der jo altid være noget der kommer først - men ellers er i da fuldt på omgangshøjde!

    Det ser godt ud!

    Ha en dejlig torsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, i forhold til Samsø og flere andre, så er vi bagud, men det jævner sig nok hen over sommeren :)

      Slet
  10. Hej Ulla!
    Ser härligt ut att komma igång med trädgårdsarbete, här dröjer det nog ett bra tag till. Snödroppar och Helleborus, så fint. Mina ligger under snön.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også fået vinter med frost og sne nu, Marika :)

      Slet
  11. Hvor det bare lyder som en skøn dag.
    Det ser også flot ud. Så længes man efter forår........
    Men der er lange udsigter.

    God dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn dag - nu er vi jo lidt vinterramt, men det går jo den rigtige vej, uanset hvad.

      Slet
  12. Hei. Heldige du som kan starte i hagen allerede nå. Her ligger snøen. Nå er det meldt kulde og den skal vare lenge. La oss håpe de tar feil. God dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også vinterramt nu, men nok alligevel ikke så meget som I er.
      Håber at foråret begynder i marts for os alle :)

      Slet
  13. Hvor er det fint med slotsgruset på stierne. Der er da rigtig mange forårstegn i jeres have, dejlige motiver du har fanget.
    Ja uf hvor bliver det koldt, har i dag fået kørt de planter tilbage, som jeg kørte ud i udestuen i sidste uge. Men de fik da en uge med mere lys, og når frosten slipper sit tag igen, kan de køres derud igen, heldigvis er det ikke så mange.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja vi tror at det bliver mægtigt fint, men der er en del arbejde tilbage i det endnu.
      Ja, planterne på passes godt på når Kong Vinter lige pludselig kommer på besøg.
      kh

      Slet
  14. Det var ett rejält jobb men också ett mycket fint slutresultat :) Jag är avundsjuk på din barmark men inser att snön som ligger här skyddar växterna nu när det blivit riktigt kallt.

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret i at sneen er beskyttende. Jeg er slet ikke glad for de 10°frost vi har om natten uden sne...

      Slet
  15. Det ser veldig deilig ut å få gjort litt jobb i hagen. Dere er heldig som har fått til dette på denne årstiden. Her har ikke det vært mulig på grunn av snø og kulde.
    Ha en fortsatt fin uke!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Turid - jeg kan så fortælle at vi har fået kulde og sne nu, men ikke så meget sne som I har.
      I lige måde

      Slet
  16. Hold op, hvor ser det bare super godt ud:-) Det bliver I med garanti super glade for.
    Knus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.