Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 19. august 2017

Prinsesse Diana


Ikke for at træde i det, men det er jo 20 år siden Prinsesse Dianas død - altså den rigtige prinsesse i England....

Nu ved jeg ikke om clematis texensis Princess Diana er opkaldt efter den engelske prinsesse, men eftersom min clematis i år, hvor den er 3 år gammel, udmærker sig med den flotteste blomstring nogensinde, må jeg bare lige drage parallellen.

Den har nu bredt sig lidt til siden over en rhododendron og kommer med fornyet blomstring - jamen, det er da helt mageløst.

Elegant og livskraftig....



Billederne er fra 17.08.17.


Rigtig god weekend.

15 kommentarer:

  1. Ja det må man sige, det er mageløst, især når mange af os har meget lidt held med vores.
    Tillykke med successen :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih... tak - ja, jeg må sige at den er en succes her i haven.

      Slet
  2. Fantastiskt vacker, både till färg och form.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlet
  3. Hei. Helt nydelig. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.Din Diana er bare SÅ smuk.min er jo ny.Men så må de nye ejere jo nyde den.
    Dejligt at have succes med en klematis.
    Rigtig god lørdag aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er rigtigt glade for den, også fordi den er så anderledes.

      Slet
  5. Hej Ulla

    Jovist det er den engelske kongefamilie der har lagt navne til mange af disse hollandske texensis kryds
    en del af de amerikanske er opkaldt efter deres "first ladies" altså præsidentfruer...

    Det er en Clematis helt efter min smag!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ved at du kan lide den, det er dejligt.
      Jeg købte sidste sensommer en anden texensis "Princess Kate" - med lidt held kommer der lidt få blomster inden længe, den står i det hvide bed. Så skal du få den at se også :)

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Det var en flott klematis, spesielt likte jeg den smale traktformen som er ulik den vanlige klematisblomsten. Nydelig farge også. Ha en fin søndsg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok også formen, som jeg er helt vild med og så virker den helt "marcipan"agtig.

      Slet
  8. Den er smuk, og den står højt på min ønskeliste

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke dårligt med ønsker...

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.