Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 17. august 2017

Remonterende roser

Det har ikke været et godt rosenår, sådan helt generelt set, men nu kommer der lidt gang i den igen.

Midt i juni var alle mine roser sprunget ud, hvilket var meget tidligt i forhold til andre år.

Jubiiii..... tænkte jeg, det bliver godt, det her.

Men juli var ikke nogen god måned for roserne, det kan vi nok blive enige om.

Heldigvis har jeg mange remonterende roser, så nu kan jeg se frem til fornyet blomstring, og det er jo ikke så tosset.

I eftermiddags, før det blev regnvejr, tog jeg billeder af alle de roser, som lige nu er kommet i blomst igen:

The Alnwick Rose   (hækken)

... mere hækrose

The Alnwick Rose  igen-igen
Burgundy Ice

Rhapsody in Blue

Rosenresli

Comte de Chambord

Penny Lane

Noble Anthony

Lark  Ascending

Zephirine Drouhin
 
mere Lark Ascending - en helt fantastisk rose i min have

Lady Emma Hamilton

Hamilton igen

Crown Princess Margareta
som jo har fået ny betydning for mig efter besøget på Sofiero

Brother Cadfael

Scepter'd Isle

mere Scepter'd Isle

Tusind tak for jeres kommentarer i mit forrige indlæg, jeg får svaret på dem en af dagene.

Rigtig god fredag til jer.

Til slut Rosenholm, som vi flyttede tidligt i foråret. Den er sørme også kommet i blomst:



6 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    Jamen altså, det ser da super ud!
    og sikken en stribe favoritter! Burgundy ice, Rhapsody, rosenresli og the lark.....

    stærke flotte roser der lader som ingenting selvomvejret har været til den kølige side:)

    Ha en dejlig regnvejrsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Især Lark Ascending har været upåvirket, det er en imponerede rose.
      God weekend.

      Slet
  2. God morgen Ulla
    Ja det er dejligt med remonteringen, du har roser, som jeg ikke har, skønt ikke :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er da skønt, men næsten utænkeligt - er det mon Rosenholm, du tænker på?

      Slet
  3. Hej Ulla!
    Fantastiska rosor. Burgundy Ice har en fantastisk färg.
    Trevlig helg /Marika

    SvarSlet
  4. Burgundy ice, Rhapsody, rosenresli og the lark.....


    ทางบ้าน

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.