Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 20. august 2017

Hos Ævle-Bævle - en dame, der har styr på sine græsser !




Jeannett med bloggen Ævle-Bævle havde inviteret til Åben Have for længe siden og jeg var slet ikke
i tvivl om at jeg bestemt skulle prøve at få passet et besøg ind hos hende.

Når man har fulgt hendes blog, så er man ligesom forberedt på at det er en særlig smuk sensommerhave med alt hvad dertil hører af solhatte, græsser, hjortetrøst, floks, solbrud og meget mere.

Men som ofte før, så overgår virkeligheden langt ens forestillingsevne.

Jeannett har en vidunderlig og stor landbohave, som der er kommet de fineste haverum ud af og så er de ikke engang helt færdige, fortalte hun.

Plads til børn er der bestemt også, og en dejlig køkkenhave.


Det var dog bedene med græsserne, som betog mig mest.

Virkelig smukt og gennemført - hvor skønt at have så megen plads at boltre sig på.

Her kommer mit udvalg af billeder:





Skønne grønne solhatte mellem de røde pileurt - fantastisk virkning

Pergolaen med kig til åbne marker for enden. Der skal plantes flere roser op ad pergolaen.



En hel "rundkørsel" med brænde - sjov detalje


Den nye guldregn alle med de mange flotte allium om foråret - se mere på Ævle-Bævles blog.


Der var dækket meget fint op i garagen hvor vi fik kaffe og kage.






 





























Tak for snakken og plantenavnene, Jeannett - det var en stor fornøjelse for os at besøge dig og din smukke have.

Ævle-Bævle holder også Åben Have den 26.-27. august og den 9.-10 september.
Læs mere her.

7 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Tusind tak for alle de smukke billeder fra Jeannetts smukke have.Som du skriver må det være skønt at have så meget plads til de store bede.
    I har da godt nok været rundt i sommer og set haver.Det må da have været dejligt.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Ja I er bestemt flittige til at tage ud og se haver.
    Fine billeder fra Jeanetts flotte have, sikke nogle bede.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Jamen det ser da rigtig godt ud!
    alletider at i sådan udforsker for os andre:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  4. Flotte bede, det må man sige!

    SvarSlet
  5. Helt enig: Smuk oplevelse og en god i de at tage på besøg. Der er ikke så mange haver, der er på toppen på dette tidspunkt af året. Jeg har selv et ganske lille bed - i sammenligning med Jeannetts - der blomstrer i sensommeren. Dejligt, at ikke alt er ved at takke af.

    SvarSlet
  6. Det ser herligt ud. Hvor dejligt at I kunne komme afsted. :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.