Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 23. april 2017

Lidt fra min forårshave


Den eneste fordel ved den kolde april er at forårsblomsterne holder længe !

Derfor kan jeg stadig nyde narcisser og svovlgule anemoner i haven, samtidig med at de første farvede tulipaner springer ud. De hvide Purissima har blomstret en uges tid.














Jan Lindmark springer snart ud




Om lidt en løbetur ud i den friske luft, dernæst så meget havetid, jeg kan nå inden lidt gæster dukker op ved 14-tiden og så forhåbentlig noget bloglæseri sidst på dagen.

God søndag til jer :)

23 kommentarer:

  1. Er det ikke bare skønt med alle de livstegn! du har da virkelig meget at glæde dig over i haven.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, april er en skøn måned, trods kulden :)

      Slet
  2. Hej Ulla
    Hvor er det skønt med alle de smukke forårsbebuder der blomstrer lige nu, Det største problem er dog at få dem til at stå stille i dette forbistrede blæsevejr, så man kan fange dem med linsen ;)
    God weekend

    SvarSlet
  3. Ja der er fordele og ulemper ved alting, blomsterne holder længe, men som Heidi skriver, så er de svære at tage billeder af. Det ser smukt ud det hele.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Ulla. Det er nogle pragtfulde løgvækster du har, jeg kan se, at mine tulipaner er lige så langt fremme som dine - også dem i krukker. Jeg har lavet et kenzo-krukke-tulipanbed, det er jeg meget spændt på, farverne viser sig mere og mere for hver dag. Tænk at du kan løbe i dette blæsevejr - sejt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må endelig vise mange billeder fra dit Kenzo-bed, det er jeg spændt på at se.
      Min "Kenzo-kasse" bliver sart lilla og sart rosa i år...
      Tja, man kan jo løbe i al slags vejr, heldigvis har i et lille skovområde, hvor der er delvis læ.

      Slet
  5. Hej Ulla

    Men det går jo fremad, egentlig synes jeg tempoet er passende:)
    Om en uge eksploderer det så man dårligt kan følge med...

    Den tid den glæde!
    '
    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt også at tempoet er passende, går bare og nyder de blomster der er fremme nu, men for pokker, hvor er det alligevel koldt.

      Slet
  6. Skønne forårsbilleder :)
    Håber du havde en god løbetur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét havde jeg :) Ca. 6 km blev det til.

      Slet
  7. Det er virkelig så smukt derude lige nu. Utrolig så hurtigt jorden blev dækket af alle de smukke forårsblomster. Men den der vind må altså godt holde inde nu!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, væk med den blæst. Den ødelægger mine tulipaner !!!

      Slet
  8. Så vakre blomster du har! Vi får nyte blomstene ekstra lenge i det kjølige været, og det er jo noe :)

    Ha en riktig god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt, og vi kan så nyde blomsterne længere, ikke dårligt.

      Slet
  9. Åhh jeres have er altid så smuk og velplejet og alle blomsterne ser bare så tilfredse og glade ud :o))

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja.... Linda - det velplejede er ikke fremherskende alle steder, der må en ihærdig indsats til i weekenden igen.

      Slet
  10. Fantastiskt med alla vackra vårblommor, väntar på explosionen här, den kommer nog med värmen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver sikkert bedre i maj - også hos jer. Man skal i hvert fald have varmt tøj på i haven lige nu.

      Slet
  11. Deilig at du har så mye som blomstrer og kan nytes lenge :-) Her er det meldt fortsatt kaldt, så blomstringen varer kanskje enda litt lenger.
    Ha en fin dag.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må vi så bare glæde os over. De smukke forårsblomster er bare et hit overalt.

      Slet
  12. Ett överflöd av vackra blomstrande växter. Trist med det kalla vädret men som syns på dina bilder finns det fördelar också

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.