Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 13. december 2016

Der sker intet her....


Men vi har da været i Den Gamle By i Aarhus igen.

Jeg har lige bladret tilbage til mit indlæg i december sidste år - i år lykkedes det mig at tage lidt billeder i mørke også - omend kvaliteten er svingende.

Så tag med, hvis du har lyst - der er sådan en skøn julestemning i Den Gamle By.





1970'er gaden "ved Aarhus Å". Her er butikker fra min pure ungdom og lejligheder fra dengang - meget morsomt at se.





Hos købmanden kunne man købe alverdens lækkerier og inde i købmandens bolig var kokkepigen i gang med at koge klejner og kunne nok fortælle lidt om livet hos købmanden.






Jeg var ret pjattet med denne nisseparade.





Et kig ind i apoteket


Til sidst et blik over på den nye store vækstkuppel i Botanisk Have - det var ret stemningsfuldt.


Selvom der er mange mennesker sådan en søndag i december, så kan jeg altså godt anbefale en tur til Den Gamle By.

9 kommentarer:

  1. Tak for turen i den gamle by, der er uden fvivl masser af juleglæde at finde der. Jeg vil nu prøve at finde hjem til øen igen.
    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Tak for rundturen i den gamle by. Det er godt nok mange år siden jeg sidst har været der, så det var dejligt med en lille genopfriskning ;)

    SvarSlet
  3. Tænk, jeg har aldrig været i Den gamle by i Århus, og det vil jeg ellers gerne. Det må især være rigtigt hyggeligt her ved juletid :-)

    SvarSlet
  4. Tak for turen Ulla:-) jeg har aldrig været der ved juletid, med hvor ser det dejligt ud!
    God aften

    SvarSlet
  5. Tak for turen i Den gamle by. Det er ved at være mange år siden jeg sidst var der, så et rigtigt dejligt gensyn.

    Julehilsen Anette

    SvarSlet
  6. Hvor hyggeligt at komme en tur med i Den Gamle By - det er snart nogen år siden at jeg har været der sidst, og har ikke set de mere moderne dele af byen. I øjeblikket er de vist ved at opføre et hotel her fra min by, og DET skal jeg da over og se.

    SvarSlet
  7. Superhyggeligt! Jeg er sikker på at jeg ville tage i Den gamle by ved juletid, hvis jeg var i nærheden, det må virkelig få julehumøret i top.

    SvarSlet
  8. Dejlige minder dine billeder gav mig, vi var der sidste år til jul og jo der er mange mennesker men det er nu hyggeligt, i år var vi så i tivoli. Vil gerne snart gense den gamle by i sommer sol også.

    SvarSlet
  9. Der er skønt i den gamle by, vi har årskort så det bliver vel til 3-4 gange om året, bare en lille gåtur, men skønt på alle fire årstider. Det er jo romatik og nostalgi, med en historisk overbygning.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.