Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 3. december 2016

Eksempel på en december morgen



















... og lidt fra en december eftermiddag....


Jeg har ikke mange roser tilbage, men vil lige vise et par få her.

Det er Portland rosen Jaques Cartier som tager prisen hos mig her inden det helt er slut med roser i min have. Vi har 4 buske, gamle er de skam, og de blev klippet voldsomt ned i foråret i år.
Alligevel har de formået at blomstre rigtigt fint og billederne her er fra i går i solen og nu her til morgen kl. 9 med rimfrost på.


Andre billeder fra min morgenrunde i haven:





Ja, der er ikke noget pænt at vise fra det hvide bed, men et oversigtsbillede ville jeg lige have med.

Sådan en rimfrost morgen hvor man kan se solen bevæge sig op over hustagene er ret magisk.

Lidt julehygge bliver der nok i dag - den står på småkagebagning.

Rigtig god lørdag derude.

18 kommentarer:

  1. Ja, sikke en start på dagen - smukke motiver du har fundet! Jaques Cartier har jeg også, mine er helt nye, og dem er der slet ikke blomst i længere - dine er godt nok smukke der i decembersolen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæd du dig bare til mange smukke Jaques Cartier år :)

      Slet
  2. Smukt med smuk og rimfrost på :o)
    God småkagebagning og weekend.
    Knus

    SvarSlet
  3. Tak - og god lørdag til dig! Du tager altid sådan nogle fine, stemningsfulde billeder :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg elsker jo at fotografere også.

      Slet
  4. Så vakkert det er hos deg med rimfrost!

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke dårligt med rimfrost, som jo ofte afløses af solskin, sådan var det også i går.

      Slet
  5. Hej Ulla

    Det ser egentlig ret hyggeligt ud, men også lidt koldt:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  6. Koldt og smukt, min Jacques Cartier er for længst gået i dvale.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Til gengæld har du så mange andre smukke roser der stadig er lidt liv i.

      Slet
  7. Tak i lige måde!
    Det er et flot kik med stor dybde, der er på det første billede. Haven virker så stor og lidt eventyragtig.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er da dejligt - haven er faktisk ikke så stor, men den er jo aflang, så man kan måske nemt få den til at syne af mere end den er.

      Slet
  8. En dejlig søndag til jer:-) Jeg er også ret vild med det første billeder, og føler også at der er eventyr over det som Elna siger
    Adventsknus fra Anette

    SvarSlet
  9. Smukke billeder - så tidligt når jeg ikke ud i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heller ikke altid her, men rimfrosten lokkede.

      Slet
  10. Så smukt, og hvor ser det fredfyldt ud på det første billede :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.