Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 4. december 2016

Julebagning og besøg i "Årets Julegade 2015"


I går hyggede vi med enorme mængder småkagedej og der blev tryllet mange fine figurkager frem, som det ses af denne stemningscollage:


Malcolms ældste barnebarn på 7 år var i fuld sving.

Om aftenen kørte vi et smut til Hinnerup, hvor en af gaderne er ægte julemagi med utroligt mange - og helt vildt flotte (og overdrevne) udsmykkede huse og haver. Der var rigtigt meget at se på, de hylder helt sikkert princippet om "mest muligt og måske også det kiksede".
Men sjovt var det at se.


Hele forhaver var totalt grandækket og pyntet med lyskæder og alt muligt andet lys, sjove figurer, Rudolf'er, julemænd osv.











I  løbet af december besøger hvert år tusindvis af mennesker gaden for at snuse lidt julestemning og se hvad de nu har fundet på i år - og der var et stort skilt som forkyndte at gade blev nomineret af TV2 til årets julegade 2015.

Der er lidt "Fars fede juleferie" over det, men rigtigt sjovt at se alligevel.

25 kommentarer:

  1. jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal mene:-o

    SvarSlet
  2. Flotte hus med julepynt på, selv om jeg nok foretrekker "less is more" i den sammenheng :)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla.Fine julekager i har bagt...........tror det bliver købekager i år.
    Og kan godt huske den gase fra sidste år.Her på vejen er det mere diskret.Men sjovt er det nu.
    Og vil da lige sige at jeg er meget imponeret over din Jaques Cartier som stadig har blomster.
    Rigtig dejlig advent Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Købekager fejler nu ikke noget. Jeg bager f.eks. heller ikke vanillekranse selv.
      Ja, det var sjovt at se julegaden og høre folks udbrud, der var jo mange på aftentur.

      Slet
  4. Ja det er bare for meget, men fint at de hygger sig med det i den gade, jeg er glad for, at jeg ikke bor der :)
    Småkagerne virker straks mere fristende :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også bedst tilpas med at komme på besøg. Vi har været der en gang før, for en 4 år siden, og der var da kommet meget nyt til.
      Det var så hyggeligt med småkagerne :)

      Slet
  5. Hej Ulla
    Hyggeligt med småkage bagning og det ser ud til at i havde god hjælp ;)
    Godt jeg ikke bor på den gade, det ser ret overvældende ud :)

    SvarSlet
  6. Det sidste er en smule for meget - det første ser forrygende hyggeligt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kunne nu finde mange fine elementer i naturpynt som man kunne bruge ideen fra, så helt skidt var det jo ikke.

      Slet
  7. he he... underholdningsværdien er helt sikkert i top! ;o) :oD

    SvarSlet
  8. Man må da sige, at de går all in i Hinnerup :) Jeg er helt sikkert mere til det enkle og kan bedst lide billedet af lystræet i krukken, men folk er jo forskellige og heldigvis for det. Det er bare så hyggeligt at bage julekager med børn :)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan har jeg det også, men alligevel er man da bare nødt til at se det når man bor tæt på. Julekagebagning er virkelig hyggeligt.

      Slet
  9. Så ved man hvor man skal gå hen hvis julestemningen udebliver :-) Det må trods alt være drønhyggeligt at så mange mennesker er på gaden i mørket og se på lysene - herligt!
    Kagedelen ser også drønhyggeligt ud og flot dekorerede er de helt sikkert:)

    SvarSlet
    Svar
    1. En speciel og også sjov oplevelse og sikkert ligesådan for gadens beboere - hvem glor egentlig på hvem... ha-ha.

      Slet
  10. Julegaden bringer det store smil frem:-))))sikke et fællesskab de har i den gade, det må være det der driver til sådan en festbelysning:-)))
    Så hyggeligt med en store bagedag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, smil og grin og forundring. Men som fru Friis skriver, så er underholdningsværdien stor :) Og de må virkelig have et godt fællesskab omkring det, men tænk at købe hus der i gaden med sådan en klausul på !

      Slet
  11. Ja, det er helt amerikansk med alle de lys. Er nu også mere til det lidt afdæmpede. Men børn synes sikkert det er flot. Lækre småkager. Det er hyggeligt at bage med børn. Jeg bagte vanillekranse i går. Det bliver vist heller ikke til mere i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke de fleste af os elsker juleudsmykning i dæmpet art og hurtigt synes at dette er for meget. Men oplevelsen var alligevel sjov. Lækkert med vanillekranse.

      Slet
  12. Der er godt nok drøn på. Er sikker på, at mange børn nyder det ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Claus, ja - uden tvivl. Der var en del børn med forældre der den aften, og vi bliver vel alle sammen lidt som børn når vi ser sådan et juleskue.

      Slet
  13. Ti hi, det er lidt mere vildt end i Høve, som jeg næsten hver dag kører igennem. Her er der bare nogle fine røde hjerter, men dette her... det er da.... imponerende! ;-) Også imponerende med alle de skønne småkager... uhm, hvor jeg godt gad smage... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Småkager skal der til i december :) imponerende er vel det rette ord om julegaden i Hinnerup...

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.